

Airbus a prezentat un nou concept de aeronavă cu design curbat, care îmbină aripile şi fuselajul, menit să reducă emisiile de carbon cu aproximativ 20%, anunţă Reuters, preluat de Mediafax.
Compania efectuează teste de zbor cu modelul la scară redusă al unui astfel de aparat, de 3,2 metri, numit Maveric, într-un loc secret din centrul Franţei, încă de anul trecut. Aparatul a fost prezentat la Singapore Airshow.
Conceptul pe care se bazează aparatul de zbor este cunoscut din anii 40 şi a fost folosit la bombardierul B-2 şi la prototipul NASA – Boeing numit X-48, cu un deceniu în urmă.
„Credem că este timpul să aducem în prim plan această tehnologie şi să studiem ce ne aduce nou“, a declarat reporterilor Jean-Brice Dumont, vicepreşedinte executiv la Airbus.
„Avem nevoie de aceste tehnologii pentru a răspunde provocărilor de mediu. Ar putea fi următoarea generaţie de aeronave”, a precizat Dumont, explicând că este, totuși, prea devreme pentru a afirma cu certitudine că aceste forme vor defini următoarea generație de aparate de linie, așteptată în 2030.
Airbus studiază acum modul în care cabina de pilotaj ar funcţiona şi modul în care aeronava poate fi adaptată pentru aeroporturi. O întrebare fără răspuns este dacă un astfel de avion ar trebui să aibă hublouri sau ar trebui să folosească ecrane video pentru pasageri. ■