Amendă pentru că a reacționat la ”modificările legislative”

ANPC a amendat cu 70.000 de lei un operator de telefonie mobilă, pentru utilizarea unei practici comerciale incorecte față de consumatori, în scopul majorării costurilor abonamentelor, se arată într-un comunicat de presă al instituției de control.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a realizat un control la unul dintre operatorii de telefonie mobilă prezenți pe piață, autosesizându-se în ceea ce privește mesajele pe care acesta a început să le trimită abonațiilor săi, prin care îi informează de creșterea costurilor abonamentelor, ulterior demarării controlului înregistrându-se și reclamații pe această speță, anunță instituția de control într-un comunicat de presă. Decizia operatorului vizat a fost luată în baza unei clauze contractuale care dă dreptul operatorului economic să majoreze costul abonamentului, în mod unilateral, oricând acesta consideră necesar.

Interesant este că în comunicatul ANPC, instituția de control constată că ”operatorul economic respectiv utilizează o practică comercială incorectă, contrară diligenței profesionale, deoarece a ales să transfere anumite costuri – apărute ca urmare a unor modificări legislative -, în sarcina consumatorilor, folosind o poziție de forță dominantă și psihologică”. Acest lucru s-a produs prin majorarea abonamentelor cu o sumă de bani, creștere ce ar putea fi acceptată de majoritatea abonaților în condițiile în care procedurile de renunțare la contract, sau de portare a numărului într-o altă rețea, sunt complicate și necesită o anumită perioadă de timp. Astfel, furnizorul de servicii deformează sau este susceptibil să deformeze, în mod esențial, comportamentul economic al consumatorului mediu, care este deja într-o relație contractuală cu acesta.

În urma controalelor efectuate, ANPC a aplicat o sancțiune în valoare de 70.000 lei, în conformitate cu prevederile Legii 363/2007 republicată, privind practicile incorecte. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor nu a precizat numele companiei de telefonie care a primit sancțiunea, dar având în vedere faptul că a oferit ca amănunt faptul că ”majorarea prețului pachetului de servicii, poate avea impact asupra unui număr de 2.338.617 consumatori”, în respectiva poziție poate fi Telekom sau RCS/RDS, având în vedere numărul de abonați al acestora.

În temeiul prevederii art. 13 alin. 1 lit. b din Legea 363/2007 republicată, comisia întrunită la nivelul ANPC va analiza posibilitatea dispunerii încetării practicii comerciale incorecte, chiar dacă aceasta nu a fost încă utilizată, însă acest lucru este iminent, respectiv a opririi majorării abonamentelor.

Comentarii




Gabriel Nițulescu
Gabriel Nițulescu este jurnalist, comentator, analist economic și autor de cărți economice, cu articole publicate în presa economică românească. A fost jurnalist la Curentul, Ziarul Financiar, Capital, Banii Noștri, Ghidul de Bani și Financial Director Romania. A fost editor coordonator al săptămânalului Banii Noștri și redactor-șef al revistei lunare Financial Director România.

LĂSAȚI UN COMENTARIU

Comentariul:
Introduceți numele