Bătălia pentru Comisia Europeană: Cum au eșuat Google și Facebook să prevină o campanie contra lui Weber și Timmermans

268
2 minute de lectură

O misterioasă campanie online împotriva unor candidați cu șanse mari la președinția Comisiei Europene a apărut pe Google și Facebook, în pofida faptului că încalcă regulile ambelor companii privind campaniile de publicitate politice, relatează site-ul politico.eu.

Campania se folosește de publicitatea online pentru a-i ataca pe Manfred Weber, candidatul german al alianței de centru-dreapta, și pe rivalul acestuia de centru-stânga, vicepreședintele Comisiei Europene, olandezul Frans Timmermans. Campania trimite cititorii la două articole publicate pe Facebook în care cei doi politicieni sunt criticați, aparent sub un profil fals.

Reclamele au apărut cel mai des pentru internauții din Bruxelles, pe pagini ce utilizează platforma de reclame a Google. Campania prezintă fotografiile celor doi candidați pe un banner cu inscripția „ Welcome Timmermans and Timmermans 2.0!“ și par a viza utilizatorii de internet din Belgia.

Campania este relevantă pentru o audiență redusă, dar influentă, având în vedere că decizia cu privire la noul președinte al Comisiei va fi luată de liderii statelor membre ale Uniunii Europene și de Parlamentul European. Cu toate acestea, textele nu par a fi scrise de un vorbitor nativ de limbă engleză.

Semne de întrebare

Situația ridică noi semne de întrebare în ceea ce privește eficiența măsurilor adoptate de Google și Facebook, dar și a altor companii din domeniul IT, de blocare a dezinformării pe platformele online. Companiile s-au angajat să identifice corespunzător publicitatea politică și să dezvăluie cine se află în spatele oricărei campanii, însă au eșuat în cazul atacului la adresa lui Weber și a lui Timmermans.

Google a blocat reclamele și a dat asigurări că va analiza cazul. Cu toate acestea, compania a refuzat să spună cine s-a aflat în spatele campaniei, care au fost costurile acesteia, câte persoane au văzut bannerele și ce segment a fost vizat. La momentul publicării materialului, Facebook nu a răspuns solicitărilor iar articolele erau încă active pe platforma sa, nefiind marcate „politic“.

Google, Facebook și Twitter au semnat anul trecut un cod UE privind dezinformarea, angajându-se să sporească transparența în ceea ce privește campaniile politice.

Marc Faur
Format ca artist plastic, Marc Faur a debutat în presă în anul 2001 ca jurnalist de externe la Agenția de știri Mediafax. Cariera sa profesională include publicații precum Realitatea Romanească și Libertatea. A mai colaborat la diferite reviste și a condus un periodic destinat iubitorilor și practicanțior de arte marțiale, Ki, Martial Sports & Philosophy.

LĂSAȚI UN COMENTARIU

Comentariul:
Introduceți numele