Chesley Sullenberger, mărturie dură împotriva Boeing

202
2 minute de lectură

Pilotul din spatele „miracolului de pe Hudson“, care a reușit să aterizeze pe râul Hudson avionul Airbus pe care-l pilota în urmă cu zece ani, salvând toate persoanele aflate la bord, după ce s-a confruntat cu oprirea ambelor motoare în urma lovirii unui stol de păsări, a declarat, în fața unei comisii a Congresului de la Washington, că înțelege perfect cu ce s-au confruntat echipajele celor două aeronave Boeing 737 MAX prăbușite, după ce a petrecut timp într-un simulator ce a imitat condițiile în care au avut loc prăbușirile.

Mărturia lui Chesley „Sully“ Sullenberger în fața Comitetului pentru Transport are loc în condițiile în care Boeing încearcă să obțină din nou certificare din partea Administrației Federale a Aviației pentru modelul 737 MAX, blocat la sol în lumea întreagă ca urmare a celor două tragedii aviatice, relatează CNN.

„Am experimentat recent, la bordul unui simulator 737 MAX setat să simuleze cele două zboruri, avertismentele cu care s-au confruntat piloții. Chiar știind exact ce se întâmplă, îmi dau seama cum piloții nu au avut timpul necesar pentru a rezolva problemele. Înaintea acestor accidente, cred că piloții americani nu s-au confruntat cu această situație în simulator“, a spus Sullenberger.

Celebrul pilot, al cărui „miracol de pe Hudson“ a salvat în 2009, viețile tuturor celor 155 de persoane aflate la bord, a subliniat că este esențial ca aeronavele să nu atragă piloții în capcane.

„Trebuie să ne asigurăm că orice persoană care ocupă un scaun de pilot este înarmat cu informația, cunoștințele, antrenamentul, priceperea și judecata pentru a stăpâni în totalitate aeronava, toate sistemele sale și situațiile ce pot apărea în timpul zborului“, a explicat el, adăugând că piloții au nevoie de antrenament practic pentru a putea face față urgențelor, iar „lecturarea pe un iPad a unor informații (despre anumite sisteme – n.r.) nu este nici pe departe suficientă“.

Modelul Boeing 737 MAX a intrat în atenția autorităților și a fost criticat extrem de dur după ce două curse s-au prăbușit în Etiopia și Indonesia, provocând moartea a 346 de oameni. Tragediile au fost atribuite unui sistem automat de siguranță numit MCAS, care este conceput să coboare partea frontală a avionului atunci când detectează iminența unei derive.

După prăbușirea ce a avut loc în martie, în Etiopia, modelul 737 MAX a fost oprit la sol, iar Boeing a întreprins eforturi pentru a remedia problemele sistemului MCAS.

Pentru moment, nu se știe când 737 MAX va putea zbura din nou.

LĂSAȚI UN COMENTARIU

Comentariul:
Introduceți numele