Comisia Europeană lansează o strategie industrială menită să contribuie la neutralitatea climatică și digitalizare

31
3 minute de lectură
Foto: Agerpres / Xinhua

Comisia Europeană a prezentat marți o nouă strategie industrială menită să ajute companiile europene să conducă tranziţia dublă către neutralitatea climatică şi către poziţia de lider în domeniul digital, reiese dintr-un comunicat al Executivului european.

Strategia urmăreşte să stimuleze competitivitatea Europei şi autonomia sa strategică într-o perioadă de mutaţii geopolitice şi de intensificare a concurenţei la nivel mondial.

Pe scurt, strategia include rescrierea regulilor europene privind concurenţa, un demers de reducere a furtului de proprietate intelectuală şi face cunoscută dorinţa de a găsi căi de luptă cu concurenţa neloială exercitată de companiile chineze de stat. Politica pune la punct şi planurile de decarbonare a industriilor intensive în consumul de energie. Comisia a anunţat de asemenea un plan de acţiune pentru asigurarea autonomiei industriale şi strategice.

Pe larg, pachetul de iniţiative prezintă o nouă abordare a politicii industriale europene, ancorată solid în valorile şi în tradiţiile economiei sociale de piaţă europene. Sunt prevăzute diverse acţiuni menite să sprijine toţi actorii din industria europeană, inclusiv întreprinderile mari şi mici, întreprinderile nou-înfiinţate inovatoare, centrele de cercetare, prestatorii de servicii, furnizorii şi partenerii sociali. O strategie specifică pentru întreprinderile mici şi mijlocii (IMM-uri) urmăreşte să reducă birocraţia şi să ajute numeroasele IMM-uri din Europa să îşi desfăşoare activitatea la nivelul întregii pieţei unice şi în afara acesteia, să obţină acces la finanţare şi să contribuie la pregătirea tranziţiei digitale şi verzi. Iniţiativele prezentate astăzi includ, de asemenea, măsuri concrete pentru abordarea barierelor din calea funcţionării optime a pieţei unice, aceasta fiind cel mai puternic atu al Europei care le poate permite tuturor întreprinderilor noastre să se dezvolte şi să fie competitive atât în Europa, cât şi dincolo de graniţele acesteia.

„Industria europeană este motorul creşterii şi al prosperităţii Europei. Acest motor funcţionează cel mai bine atunci când îşi valorifică punctele forte: oamenii – cu ideile, talentele, diversitatea şi spiritul lor antreprenorial. Acest lucru este mai important ca niciodată, având în vedere că Europa a pornit pe calea unei tranziţii verzi şi digitale ambiţioase într-o lume din ce în ce mai instabilă şi mai imprevizibilă. Industria europeană are toate atuurile necesare pentru a conduce această tranziţie, iar noi vom face tot ce ne stă în putinţă pentru a o sprijini”, a declarat Ursula von der Leyen, preşedinta Comisiei Europene.

„Europa are cea mai puternică industrie din lume. Întreprinderile noastre – mari şi mici – ne asigură locuri de muncă, prosperitate şi autonomie strategică. Gestionarea tranziţiei verzi şi digitale şi evitarea dependenţelor externe într-un nou context geopolitic necesită schimbări radicale, schimbări care trebuie să înceapă acum”, a spus şi Thierry Breton, comisarul pentru piaţa internă.

[adrotate group="1"]

LĂSAȚI UN COMENTARIU

Comentariul:
Introduceți numele