Consiliul Concurenței recomandă comercianților limitarea produselor achiziționate de o persoană

58
2 minute de lectură
Foto: Agerpres / EPA

Consiliul Concurenței a recomandat joi firmelor o serie de măsuri pentru menținerea echilibrului pieței. Astfel, pentru a reduce riscul de speculă, comercianții pot limita cantitatea de produse vândute unei persoane, iar producătorii își pot stabili prețuri maxime, relatează Mediafax.

Potrivit unui comunicat al Consiliului Concurenței, măsurile pot fi luate în contextul crizei generate de epidemia de coronavirus, astfel încât să se asigure echilibrul pieţei.

„Astfel, pentru a reduce riscul de speculă și pentru a permite mai multor consumatori să se aprovizioneze, comercianţii pot limita cantităţile de produse esenţiale achiziţionate de o singură persoană/pe un singur bon și își pot modifica programul de funcționare. De asemenea, în vederea creşterii eficienţei aprovizionării cu produse de bază şi asigurării unei distribuții echilibrate a acestora, companiile își pot coordona atât transporturile de marfă și livrările la domiciliu pentru consumatorii cu grad mare de risc“, se arată în comunicat.

Potrivit acestuia, producătorii își pot stabili prețuri maxime pentru produsele lor.

„În același timp, producătorii pot stabili prețuri maxime pentru produsele lor, ceea ce ar putea limita creșterea nejustificată a prețurilor la nivelul distribuției. Platformele de comercializare online pot monitoriza variaţiile preţurilor produselor esenţiale și pot adopta o politică de limitare a creșterilor nejustificate ale acestora sau pot suspenda vânzarea anumitor produse dacă există suspiciuni de abuz“, se mai arată în comunicat.

Consiliul Concurenței susține că aceste recomandări se înscriu în Politica comună, adoptată de Comisia Europeană și Autoritățile Naționale de Concurență, privind aplicarea regulilor de concurență în timpul crizei provocate de Coronavirus.

Cu toate acestea, autoritatea atrage atenția că nu trebuie folosită această situație de criză pentru a crește prețurile fără o justificare obiectivă, pentru a face schimb de informații sensibile (prețurile practicate, politica comercială), pentru a exclude concurenți de pe piață sau pentru a abuza de poziția dominantă. ■

LĂSAȚI UN COMENTARIU

Comentariul:
Introduceți numele