Industria auto germană, noi reduceri în 2020

33
4 minute de lectură
Foto: Getty Images/Guliver

Urmăriți-ne și pe Facebook

Principala asociație a industriei auto germane a anunțat, miercuri, că se așteaptă ca vânzările globale de autoturisme să scadă cu 5% anul acesta, ceea ce reprezintă cea mai puternică scădere de la criza financiară, avertizând asupra a noi reduceri de locuri de muncă în 2020, potrivit Reuters, preluat de Mediafax.

„Concurența este din ce în ce mai dură iar vântul ne bate din față“, a declarat președintele asociației industriale VDA, Bernhard Mattes. Asociația se asteaptă ca vânzarile globale de mașini să scadă cu 4,1 milioane, la 80,1 milioane de vehicule în acest an, în special din cauza evoluției pieței din China, a spus el.

Industria auto germană, care depinde în foarte mare măsură de export, se confruntă cu o cerere externă mai slabă, cu litigii tarifare declanșate de politicile „America First“ ale președintelui Donald Trump și de incertitudinea comercială legată de decizia Marii Britanii de a părăsi Uniunea Europeană.

Sectorul, un factor important al creșterii în cea mai mare economie din Europa, are probleme în a se adapta la reglementările mai stricte în urma unui scandal de măsluire a emisiilor și în a gestiona trecerea de la motoarele cu combustie internă la mașinile electrice.

„Utilizarea capacității a scăzut, contractele de muncă pe durată limitată nu sunt reînnoite, iar companiile reduc programul de muncă“, a spus Mattes. Acest lucru înseamnă că numărul angajaților permanenți din fabricile de automobile va scădea în continuare.

Mattes a spus că ocuparea forței de muncă în acest sector s-a redus în acest an și că această tendință se va înrăutăți în 2020, deși nu a dat cifre privind disponibilizările prevăzute.

În 2018, ocuparea forței de muncă în industria auto din Germania a atins 834.000, cel mai înalt nivel din 1991.

Audi, unitatea auto de lux a Volkswagen, a declarat că va reduce până la 9.500 de locuri de muncă, sau 10,6% din totalul personalului său, până în 2025, eliberând miliarde de euro pentru a finanța trecerea către producția de vehicule electrice.

Cel mai mare furnizor de componente auto din Germania, Robert Bosch, a declarat luna trecută că intenționează să reducă 1.600 de locuri de muncă în Germania, în următorii doi ani, în domenii legate de tehnologia motoarelor convenționale.

A urmat un anunț al rivalului Brose Group de reducere a personalului din Germania cu 2.000 de posturi, pe parcursul următorilor trei ani, din cauza scăderii veniturilor, compania invocând o scădere a pieței chineze, schimbările în industria auto și presiunea globală a prețurilor.

VDA se așteaptă ca vânzările de mașini în Germania să scadă cu 4%, până la 3,43 milioane în 2020, și să se reducă cu 2%, la 15,3 milioane, în Europa.

Piața americană a vehiculelor ușoare va înregistra o scădere cu 3%, până la 16,5 milioane, anul viitor, iar vânzările de mașini din China vor scădea cu 2%, la 20,5 milioane, a spus VDA.

Mattes a cerut guvernului să ajute companiile să depășească schimbările structurale din industria auto, care includ, de asemenea, tendințe precum digitalizarea și conducerea autonomă.

Mattes a cerut Berlinului să reducă impozitele, costurile cu energie electrică și forța de muncă și să facă mai mult pentru rezolvarea disputelor tarifare internaționale.

Liderul de la Casa Albă a amenințat că va crește tarifele la importurile de autoturisme din Europa până la 25%. Secretarul pentru comerț al SUA, Wilbur Ross, a avertizat marți că o astfel de mișcare este încă posibilă, după perioada de examinare încheiată în noiembrie fără nicio acțiune. ■

Urmăriți-ne și pe Facebook

LĂSAȚI UN COMENTARIU

Comentariul:
Introduceți numele