Legea prin care este eliminată ștampila din administrația publică, promulgată de Iohannis

102
3 minute de lectură

Klaus Iohannis a promulgat, luni, legea prin care este eliminată ștampila din administrația publică. Actul normativ prevede că instituțiile administrației publice nu vor mai fi obligate să utilizeze ștampila în relația cu cetățenii sau cu alte instituții, informează MEDIAFAX.

Președintele Klaus Iohannis a semnat, luni, decretul „privind promulgarea Legii pentru modificarea şi completarea art. V din Ordonanța Guvernului nr. 17/2015 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare și modificarea şi completarea unor acte normative”, arată un comunicat al Administrației Prezidențiale.

Astfel, la articolul V din Ordonanța Guvernului nr. 17/2015 sunt adăugate trei noi alineate:

„(2.1) Persoanele juridice de drept public, nu au obligația de a aplica ștampila pe declarații, cereri, contracte sau orice alte documente sau înscrisuri depuse la instituțiile sau autoritățile publice ori emise sau încheiate în relația cu instituțiile sau autoritățile publice.

(2.2) Persoanele juridice de drept public nu au obigația de a aplica ștampila pe documente sau orice alte înscrisuri emise în relația dintre acestea și persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, entitățile fără personalitate juridică.

(2.3) Prevederile alineatului (2.2) nu se aplică instituțiilor sau autorităţilor publice cărora prin acte normative de rangul legii, cu caracter special faţă de prezenta ordonanţă, li se impune expres folosirea ştampilelor”.

De asemenea, prin noua reglementare, funcționarii publici care solicită aplicarea ștampilei pe documentele firmelor sau persoanelor fizice sunt pedepsiți conform legii.

„(1.1) Fapta de a solicita persoanelor fizice, persoanelor juridice de drept privat, entităţilor fără personalitate juridică, precum şi persoanelor juridice de drept public, aplicarea ştampilei pe declaraţii, cereri, contracte sau orice alte documente sau înscrisuri, săvârşită de către persoana din cadrul unei instituţii sau autorităţi publice, constituie abatere disciplinară şi atrage răspunderea disciplinară a acesteia, conform prevederilor legale”, conform proiectului legislativ.

Pe 11 septembrie, Camera Deputaților a adoptat, în calitate de for legislativ decizional, proiectul de lege.

Senatorul USR Cristian Ghica declara atunci că actul normativ „creează premisele digitalizării și simplificării birocrației”.

„Practic, nicio primărie și niciun minister nu vor mai putea să refuze trimiterea și primirea documentelor în format digital, cu semnătură electronică. Asta înseamnă că oamenii nu vor mai fi purtați pe drumuri ca să plimbe hârtii între instituții. Înseamnă că nu vor mai sta la coadă la ghișeu, ci vor putea trimite și primi documente pe email, înseamnă că interacțiunea cu administrația va fi mai simplă și mai eficientă. Evident, lucrurile nu se vor întâmpla de pe o zi pe alta (…) Am eliminat practic ultima reminiscență a birocrației de tip medieval ce se practică încă în România”, a mai declarat Ghica.

Proiectul de lege a fost adoptat de Senat pe 7 noiembrie 2018, în calitate de prim for sesizat.

LĂSAȚI UN COMENTARIU

Comentariul:
Introduceți numele