LIVE Parada de 1 Decembrie din Capitală a fost deschisă și anul acesta de aviația militară

53
7 minute de lectură
Sursa: Facebook /MApN

Urmăriți-ne și pe Facebook

Parada militară națională de 1 Decembrie din București a fost deschisă și anul acesta de aviația militară, tot aviația urmând să fie cea care „închide“ evenimentul.

Dispozitivul de zbor a fost deschis de un elicopter IAR 330 Puma din dotarea Bazei 90 Aeriene, care a purtat drapelul național, simbol al unităţii naţiunii române.

A urmat o formație de 3 elicoptere IAR 330 Puma din dotarea Bazei 90 Aeriene, o formație de 3 elicoptere IAR 330 Puma Socat din dotarea Bazei 95 Aeriene Bacău.

Parada aviației militare a continuat cu o formație de 3 elicoptere IAR 330, în fruntea formației aflându-se elicopterul IAR 330 Puma Naval din cadrul Flotilei 56 Fregate. Elicopterul IAR 330 Puma Naval este utilizat pentru multiplicarea capabilităților de cercetare, căutare și identificare a navelor ostile sau a submarinelor inamice din largul mării.

Piața Arcului de Triumf a fost apoi survolată și de formația de elicoptere ale Serviciului Român de Informații. Aceasta a avut în compunere un elicopter SA 330L Puma, echipat tactic pentru executarea intervenției contrateroriste, având luptători dispuși pe trapa elicopterului și două elicoptere SA 365N Dauphin, destinate sprijinului și transportului aerian al efectivelor. Aparatele sunt, potrivit MApN, concepute să execute misiuni complexe, în condiții dificile, sprijinind introducerea în luptă a echipelor de parașutiști, scafandri și asalt, pentru îndeplinirea misiunilor specifice de intervenție contateroristă.

Apoi, a urmat blocul de paradă al Ministerului Afacerilor Interne, format din 6 elicoptere: trei elicoptere EC-1351, două elicoptere MI-17 și un elicopter MI-8. Prima formație a fost compusă din 3 elicoptere EC-135 echipate pentru executarea misiunilor aeromedicale de tip SMURD.

EC – 135 LIBELULA este un elicopter ușor, bi-motor, multirol, fiind dotat cu sistem de Control digital autonom al motorului. Acesta poate fi echipat pentru executarea misiunilor de sprijin aerian a forţelor de ordine şi siguranţă publică. Echipamentele pot include: sistem de observare electro-optic pe timp de zi şi de noapte, proiector și troliu pentru operațiuni căutare şi salvare, megafoane pentru adresare publică, flotoare pentru zborul deasupra mării, sistem pentru transport sarcini exterioare, dispozitiv pentru coborârea în rapel a luptătorilor. A doua formație din dispozitivul de zbor al Ministerului Afacerilor Interne este compusă din 2 elicoptere Mi-17 și un elicopter Mi-8. Mi – 8 este un elicopter greu bimotor și multirol. Varianta de bază este cea de transport, putând fi echipat pentru transport persoane, forţe de intervenţie, încărcături interioare sau exterioare, sprijinul acţiunilor de intervenţie, evacuare medicală, căutare – salvare, cercetare şi supraveghere aeriană, stingerea incendiilor etc. Mi -17 este dezvoltat ca o versiune îmbunătățită a elicopterului MI-8. Este echipat cu instrumente de bord, radar Doppler şi pilot automat, misiunile fiind similare cu ale elicopterului MI-8.

Live Parada Militară Națională de la București

Live Parada Militară Națională de la București Împreună sărbătorim România! La mulți ani, români! La mulți ani, România!Preluare TVR#ArmataRomâniei #1Decembrie #ZiuaNaţionalăaRomâniei

Publicată de Ministerul Apararii Nationale, Romania – www.mapn.ro pe Duminică, 1 decembrie 2019
Sursa: Facebook /MApN

Piața Arcului de Triumf a fost survolată și de o formație de 3 aeronave C-27J Spartan, din dotarea Bazei 90 Transport Aerian Otopeni. C-27J Spartan este un avion de transport de dimensiuni medii, cu capacitate manevrieră şi tactică superioară. Aeronava a intrat în dotarea Forţelor Aeriene Române în anul 2010.

Parada aviației Ministerului Apărării Naționale a continuat cu o aeronavă C-130 Hercules din dotarea Bazei 90 Transport Aerian Otopeni. C-130 Hercules este, potrivit Ministeruui Apărării Naționale, un avion de transport tactic, destinat susţinerii trupelor prin executarea de misiuni de suport logistic, desant aerian şi evacuare medicală. Aeronava are capabilităţi de transport pe distanţe medii şi lungi, şi a constituit, în ultimii ani, principalul mijloc de susţinere a trupelor proprii aflate în teatrele de operaţii, intervenţie şi ajutor în situaţii de calamităţi naturale.

A urmat o altă formație de aeronave, alcătuită dintr-un avion C-130 Hercules, din dotarea Bazei 90 Transport Aerian Otopeni, și 4 aeronave IAR-99 ȘOIM, din dotarea Bazei 95 Aeriene Bacău. IAR-99 Șoim este primul avion reactiv proiectat şi realizat integral în România, intrat în serviciul Forţelor Aeriene în anul 1988. Avionul dispune de o bună manevrabilitate şi este considerat unul dintre cele mai bune avioane din clasa sa, fiind destinat formării și pregătirii piloților.

Apoi, Piața Arcului de Triumf a fost survolată de o altă formație de aeronave, alcătuită dintr-un avion AN-30, din dotarea Bazei 90 Transport Aerian Otopeni, și 4 aeronave IAR-99 Standard, din dotarea Bazei Aeriene de Instruire și Formare a Personalului Aeronautic, Boboc. Aeronava AN-30 este destinată operațiunilor de fotografiere aeriană de mare rezoluție. Navigatorul este situat chiar în botul avionului, iar în partea din spate există o trapă mobilă care se poate deschide, lăsând liberă executarea clișeelor fotografice printr-o lentilă de cristal de mari dimensiuni. Proiectat integral în România, avionul subsonic de antrenament avansat şi atac la sol IAR 99 Standard reprezintă treapta de trecere de la avionul cu elice, la cel cu motor reactiv.

Au urmat apoi, deasupra Piaței Arcului de Triumf, cele șase aeronave de vânătoare F-16 Fighting Falcon din dotarea Bazei 86 Aeriene Borcea. Avionul multirol F-16 Fighting Falcon reprezintă o platformă aeriană interoperabilă cu cele NATO, testat în luptă în diverse teatre de operații, potrivit MApN. A fost produs în peste 4.500 de exemplare, se află în dotarea a 27 de state (din care 10 sunt membre ale NATO) și a 80 de baze aeriene.

Capitala a fost survolată apoi de cele șase avioane de vânătoare MiG-21 LanceR, din dotarea Bazei 86 Aeriene Borcea.

Pentru a treia oară la parada militară organizată cu ocazia Zilei Naţionale, au evoluat Forţele Aeriene Regale Canadiene cu două avioane CF-188 Hornet, din cadrul detașamentului Air Task Force România, dislocate la Mihail Kogălniceanu în cadrul operațiunii Reassurance.

Începând cu luna septembrie 2019, pe bază rotațională, 5 aeronave de tip CF-18 Hornet execută misiuni de poliție aeriană întărită, alături de aeronave de tip F-17 Fighting Falcon și MiG-21 LanceR, ca parte a implementării Planului de acţiune pentru asigurarea capacităţii operaţionale a NATO. CF-188 Hornet, cunoscut și ca CF-18, este o aeronavă supersonică, ce poate combate ținte aeriene și terestre. Ca aeronavă multirol a Forțelor Aeriene Regale Canadiene, CF-18 este destinată pentru apărarea spațiului aerian, asigurarea supremației aeriene, suport tactic, testarea și evaluarea spațiului aerian, demonstrații acrobatice și antrenament.

A urmat un avion Tecnam P2006T al Școlii superioare de aviație civilă. Tecnam P2006T este un avion bimotor folosit în pregătirea studenților Școlii Superioare de Aviație Civilă, achiziționat în luna mai 2017. De fabricație italiană, avionul atinge o viteză maximă de 138 de noduri și are o greutate maximă la decolare de 1230 Kg: Plafonul maxim de zbor este 14000 picioare (4267 metri). Este un avion ușor de pilotat, echipat cu glass cockpit, folosit de multe școli de aviație din Europa.

Apoi, Piața Arcului de Triumf a fost survolată de formația “Hawks of Romania” a Aeroclubului României, alcătuită din 4 aeronave de înaltă acrobație Extra 300. Aeroclubul Romaniei deține 8 astfel de avioane, cu care toți piloții “Hawks of Romania (Șoimii României)” participă cu rezultate foarte bune la campionate mondiale și europene de acrobație.

Ultima formaţie de zbor a fost reprezentată de Iacării Acrobați, cu 3 avioane de construcţie românească IAK-52. Iacării Acrobați sunt singura formație de acrobație aeriană românească privată înființată în anul 2006.

Urmăriți-ne și pe Facebook

LĂSAȚI UN COMENTARIU

Comentariul:
Introduceți numele