Home Actualitate Ministrul Transporturilor propune rute alternative pentru Valea Prahovei, printre care și un drum forestier

Ministrul Transporturilor propune rute alternative pentru Valea Prahovei, printre care și un drum forestier

0
Ministrul Transporturilor propune rute alternative pentru Valea Prahovei, printre care și un drum forestier
Foto: Lucian Bode/Facebook
2 minute de lectură
Foto: Lucian Bode/Facebook

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a propus marţi mai multe soluţii temporare pentru reducerea traficului supraaglomerat de pe Valea Prahovei, până la finalizarea autostrăzii Comarnic Braşov. Printre propuneri este și drum forestier în zona Azuga, transmite Agerpres.

„Am stat şi eu 7 ore în trafic de la Bucureşti la Braşov, pe 30 decembrie, ştiu ce sentimente trăiesc românii care circulă pe acest tronson şi stau 7-8 ore, de aceea cred că drumul judeţean Câmpina-Valea Doftanei limită cu Braşov-Săcele – 61 de kilometri de drum judeţean, poate fi reabilitat printr-o intervenţie a statului cu finanţare de la Ministerul Dezvoltării, şi astfel avem o variantă alternativă. De asemenea, la Sinaia avem un drum paralel cu drumul naţional identificat de autorităţile locale şi acolo putem să îl reabilităm şi salvăm câţiva kilometri, în zona Azuga am identificat un drum forestier care poate fi folosit ca şi rută alternativă, iar cele două variante ocolitoare, Comarnic şi Buşteni, ele sunt deja prinse în master-plan pe fonduri europene şi ele pot fi realizate înaintea autostrăzii”, a declarat ministrul Transporturilor, la Radio România Actualităţi.

O altă soluție în calcul de Guvern pentru realizarea autostrăzii Comarnic-Braşov este finanţarea de la buget, a mai spus Bode.

„Pe Comarnic-Braşov, din punctul meu de vedere, soluţia Parteneriatului Public-Privat nu este una corectă, primul ministru va anunţa în perioada următoare soluţia. Una din soluţiile pe care noi le luăm în calcul şi primul ministru a înaintat-o public este aceea a asumării pe buget, pe un buget multianual, a acestui obiectiv, vorbim de aproximativ 1 miliard de euro, România îşi permite să investească 200-300 de milioane de euro, trei sute şi ceva de milioane de euro în fiecare an în acest obiectiv”, a mai declarat ministrul Transporturilor. 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here