

După o așteptare îndelungată, CFR a lansat, în sfârșit, licitația în vederea modernizării primei linii de cale ferată din Principatele Române, Giurgiu-București. De 15 ani, podul peste râul Argeş din localitatea Grădiştea așteaptă refacerea, astfel încât trenurile de Giurgiu au fost nevoite să ocolească prin nodul feroviar Videle. Anul trecut s-au împlinit 150 de ani de la deschiderea liniei de cale ferată Giurgiu-București, conform site-ului Club Feroviar.
Vineri, CFR SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări aferente obiectivului „Modernizarea liniei CF București Nord -Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: „Redeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comana”, anunță Mediafax.
Valoarea totală a contractului este estimată la 458.962.965,47 de lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri externe nerambursabile din cadrul financiar 2014 – 2020.
Obiectivul general al investiției prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare, în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare, între Vidra și Comana (inclusiv stația Comana), de la km 18+180 (capătul Y al stației Vidra), până la km 30+200 (capătul Y al stației Comana) și următoarele poduri de cale ferată:
– pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea, care asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș. În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia Bucuresti) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m, iar pe malul drept (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m şi 3 deschideri de 33 m.
– pod km 18+265 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m.
– pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m
– pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.
Termenul pentru proiectare este de 6 luni, pentru execuția lucrărilor termenul este de 24 luni, iar perioada de garanție a obiectivului este de 60 de luni. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 24.03.2020, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00.
Investiția este esențială pentru facilitatea transportului dintre București și Giurgiu, unii dintre locuitorii municipiului de la malul Dunării fiind nevoiți să se bazeze pe transportul auto privat.