Problemele se țin lanț la Boeing

49
3 minute de lectură
Foto: Boeing

Boeing se confruntă cu o nouă problemă. Compania a anunțat că modelul 777X, care nu este încă pe piață, a eșuat un test de siguranță.

Nimeni nu a fost rănit în timpul testului ce a presupus îndoirea aripilor, pentru a se verifica rezistența acestora, cu avionul la sol. Potrivit Boeing, curbarea aripilor „a depășit cu mult nivelul așteptat în cazul unui zbor comercial“, problema apărând în ultimul moment al testului, când acesta se desfășurase în proporție de 99%.

În timpul testului, partea din spate a fuselajului s-a depresurizat, se arată într-un comunicat dat publicității de Boeing. Surse bine informate au delarat, pentru CNN, că o ușă a aeronavei s-ar fi desprins. Potrivit companiei, în prezent este analizat rezultatul testului pentru a se determina cauza problemei.

Desprinderea unei uși în timpul unui test pare a fi o problemă gravă, însă Boeing încearcă să minimizeze rezultatul testului. Într-o întâlnire cu investitorii, directorul executiv Dennis Muilenburg a dat asigurări că „nu este anormal (ce s-a întâmplat – n.r.) pentru un test static“.

Acțiunile companiei au scăzut imediat după aflarea rezultatului testului, însă au urcat apoi la un nivel cu 3% peste cel dinaintea scăderii, ceea ce arată că investitorii nu s-au lăsat influențați negativ.

Aeronava nu este încă în serviciu iar lansarea a fost deja amânată din cauza unor probleme cu noul motor General Electric, GE9X, cel mai mare motor de aeronave comerciale din lume. Boeing crede că rezultatul testului „nu va avea un impact major asupra designului aeronavei sau a programului testelor viitoare“.

Modelul 777X este un produs esențial pentru Boeing. Lungimea aeronavei, cea mai mare pentru un avion comercial, va permite transportul a 400 – 425 de persoane, pe rute de 7.600 de mile nautice.

Compania a primit deja comenzi pentru 344 de aparate 777X.

Problema cu 777X vine pe fondul situației mult mai grave cu Boeing 737 Max, cel mai bine vândut avion al companiei. Peste 4.500 de comenzi de aparate 737 Max așteaptă a fi onorate.

Cele aproape 400 de aeronave aflate în serviciu au fost blocate la sol, la jumătatea lunii martie, ca urmare a două accidente soldate cu moartea tuturor celor 346 de pasageri și membri ai echipajului aflați la bord. Boeing speră să obțină aprobarea de a permite reluarea zborurilor undeva în cursul lunii viitoare, însă acest lucru este departe de a constitui o certitudine.

Cifrele companiei arată că Boeing a onorat șase comenzi în luna august, față de cele 99 din luna august a anului precedent. Parte a acestui declin reflectă și faptul că 2018 a fost un an extrem de bun în ceea ce privește comenzile de aeronave în general. Însă nivelul comenzilor primite de Boeing a fost foarte scăzut din momentul blocării la sol a flotei de 737 Max. Boeing a raportat 73 de comenzi, din momentul întreruperii zborurilor cu acest tip de aeronavă, față de 497 înregistrate în aceeași perioadă a anului precedent.

Două dintre comenzile din ultimele luni au fost făcute de un client a cărui identitate nu a fost dată publicității și care a comandat aparate 787-9 Dreamliner. O sursă bine informată din cadrul Boeing a confirmat, pentru CNN, că cele două contracte reprezintă o conversie a unei comenzi anterioare pentru trei aparate 737 Max. ■

LĂSAȚI UN COMENTARIU

Comentariul:
Introduceți numele