PWC: Economia globală ar putea pierde peste 160 de miliarde de dolari din cauza coronavirusului

29
2 minute de lectură
WUHAN, CHINA – FEBRUARY 04: (CHINA OUT) A cleaner checks beds at Wuhan International Conference and Exhibition Center on February 4th.2020 in Wuhan.Hubei Province,China.Wuhan epidemic prevention headquarters started converting three existing venues, including a gymnasium and an exhibition center, into hospitals to receive patients infected with the novel coronavirus (2019-nCoV), the headquarters for the epidemic control said late Monday. (Photo by Getty Images)

Epidemia de coronavirus ar putea costa economia globală între 120 şi 160 de miliarde de dolari, de trei-patru ori mai mult decât epidemia de SARS din 2003, scrie Mircea Bozga, partener servicii de audit al riscului la Price Waterhouse Coopers România, într-o analiză remisă MEDIAFAX.

„Efectul virusului asupra economiei globale este dificil de estimat în prezent. Însă, economiştii care au evaluat că epidemia SARS a costat în jur de 40 de miliarde dolari, preconizează că virusul Covid-19 ar putea costa de trei sau patru ori mai mult”, spune Mircea Bozga.

Măsurile dispuse pentru stoparea răspândirii coronavirusului în Italia şi China, care presupun închiderea activităţilor economice şi sociale în sens larg, ar putea duce mai multe economii asiatice şi europene în recesiune în prima jumătate a acestui an.

Fondul Monetar Internaţional şi-a redus estimările de creştere globală, iar Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică a preconizat o reducere la jumătate a creşterii globale din cauza virusului.

„Situaţia este complexă pentru directorii executivi în exerciţiu pentru că depăşeşte experienţa celor mai multora dintre ei, având în vedere că mandatul mediu al unui CEO este de cinci ani, iar ultima epidemie similară, dar la un nivel mai redus, a fost SARS în anul 2003. SARS a infectat peste 8.000 de oameni şi a durat nouă luni. Într-o perioadă mult mai scurtă, Covid-19 a infectat de peste zece ori mai mulţi oameni şi se răspândeşte rapid”, mai punctează Bozga.

Acesta arată că cel mai important factor pentru gestionarea oricărei crize este pregătirea, iar asta înseamnă că fiecare companie trebuie să aibă un plan de criză şi de continuitate dacă vrea să supravieţuiască crizei actuale.

LĂSAȚI UN COMENTARIU

Comentariul:
Introduceți numele