Twitter blochează publicitatea plătită de presa de stat

18
4 minute de lectură

Twitter nu va mai accepta materialele publicitare din partea instituțiilor media de stat, a anunțat compania la câteva ore după ce s-a alăturat Facebook în decizia de a elimina o campanie social media de discreditare a protestelor pro-democrație ce au loc la Hong Kong, informează CNN.

„Dorim să protejăm discursul sănătos și conversația deschisă“, se arată într-un comunicat postat de Twitter pe propria pagină.

Potrivit Twitter, decizia se aplică doar în cazul „instituțiilor de presă care sunt controlate financiar sau editorial de stat“. Deși presa de stat nu va mai avea posibilitatea de a plăti pentru a crește vizualizările, va putea în continuare să utilizeze platforma pentru a face postări. Noile restricții nu se aplică instituțiilor de presă independente sau finanțate din banii contribuabililor.

Noua politică a fost anunțată la scurt timp după ce Twitter a anunțat că a identificat o rețea de peste 900 de conturi din China, care „în mode deliberat a încercat să provoace discordie politică în Hong Kong și să submineze legitimitatea și poziția politică a protestelor din Hong Kong“.

Unele conturi îi numeau pe protestatari „gândaci“ sau îi comparau cu teroriști ai Statului Islamic. Toate aceste conturi au fost șterse de Twitter și Facebook.

Potrivit unor informații anterioare, instituții de presă din China, dintre care majoritatea finanțate de stat și controlate îndeaproape de autoritățile de la Beijing au cumpărat publicitate pe Facebook și Twitter pentru a-i prezenta pe protestatari într-o lumină negativă.

„Deși cei din spatele acestor activități au încercat să-și ascundă identitatea, investigația noastră a scos la iveală legături cu persoane asociate Guvernului chinez“, a anunțat, într-o postare online, șeful securității digitale a Facebook, Nathaniel Gleicher.

În replică, purtătorul de cuvânt al Ministerului chinez al Afacerilor Externe, Geng Shuang, a comentat că „oamenii își vor forma propria opinie despre ce se întâmplă la Hong Kong“.

„Cred că este rezonabil ca presa din China să se folosească de social media din străinătate să comunice cu populația locală, pentru a vorbi despre China și pentru a promova politicile chineze“, a adăugat el.

Este prima oară când companii din domeniul IT critică Beijingul pentru efortul acestuia de a influența platformele de social media în raport cu protestele din Hong Kong. Acțiunile pro-democrație continuă de 11 săptămâni consecutive. Un cont cu numele „Dream News“ a postat pe Twitter mesajul: „Nu avem nevoie de radicali în Hong Kong. Plecați de aici!“.

Contul a făcut postări în mai multe limbi și o parte dintre aceste postări păreau să vizeze populația americană. Un alt cont deschis în urmă cu 10 ani avea scris în descriere „Știri Conservatoare din Statele Unite și Străinătate. #Apărător Catolic al Constituției Statelor Unite“. Contul pretindea că-l susține pe președintele Donald Trump.

Alte conturi pretindeau de asemenea că sunt operate de persoane din Statele Unite, listând locuri precum Chicago sau Long Beach, California.

Twitter a identificat inițial rețeaua și a transmis detalii despre aceasta către Facebook. La rândul său, Facebook a identificat aproximativ 12 pagini, conturi și grupuri ce au legătură cu rețeaua.

Paginile Facebook erau urmărite de 15.000 de conturi. Conform Twitter, multe dintre aceste conturi accesau platforma cu ajutorul unor rețele virtuale private (VPN) deoarece Twitter este blocat în China.

Evident, China nu este singura care ar utiliza platformele de social media pentru a-și impune agenda proprie. Campanii mascate au fost asociate cu Rusia sau Iran, între alte țări.

În 2018, Departamentul american al Justiției a acuzat un grup bănuit de legături cu Kremlinul și care se pretindea american pe rețelele de social media înainte de alegerile prezidențiale americane din 2016.

LĂSAȚI UN COMENTARIU

Comentariul:
Introduceți numele