
Valoarea brandului de țară al României a crescut cu 27% în 2018, la 222 de miliarde de dolari, care ne situează pe poziția 45 în topul mondial, condus de SUA, cu 25.899 miliarde dolari și China, cu 12.779 miliarde dolari, conform topului Nation Brands realizat de compania Brand Finance.
Mediafax scrie că România a urcat patru poziții în clasament, plasându-se înaintea Noii Zeelande, Kuweitului sau Portugaliei, dar după Iran, Vietnam sau Columbia.
Ierarhia pozițiilor în topul Brand Finance este determinată de performanțele mai multe serii de date, setate pe trei piloni: Produse și servicii, Investiții, Societate. Acestea sunt împărțite în sub-piloni: Turism, Piețe, Guvernare și Abilitățile locuitorilor. Acestea sunt în continuare subdivizate în valori individuale. Fiecare valoare este marcată cu note de până la 100 și împreună contribuie la un brand global. Pe baza punctajului, fiecărui brand i se atribuie un rating de la „AAA+” la „DDD” într-un format similar cu un rating de credit.
România are ratingul A.