Fake news în preambulul campaniei electorale pentru europarlamentare

70
2 minute de lectură

Pentru a contracara știrile false înainte de alegerile europarlamentare din 2019, Parlamentul European va lansa o amplă campanie de informare, potrivit purtătorului de cuvânt al instituției, Jaume Duch, relatează site-ul euractiv.com citat de Mediafax.

“Problema informațiilor false este fundamentală, dar nu este nouă. Știrile false despre problemele europene au existat de mult timp. Brexitul este rezultatul a 30 de ani de informație falsă”, a declarat Duch la un prânz informal organizat de Forumul New Economy de la Madrid.

“Ce este nou este în primul rând faptul că multe dintre aceste știri false nu sunt create în interiorul, ci cel mai probabil în afara UE. Este o problemă de care suntem foarte preocupați, mai ales în perspectiva alegerilor europarlamentare viitoare, deoarece sunt alegeri foarte sensibile”, a adăugat acesta.

Primul motiv pentru această fragilitate constă în faptul că temele europene sunt, în general, necunoscute și “este, prin urmare, ușor să le transmitem oamenilor informații false despre Uniunea Europeană, de obicei nu suntem suficient de informați despre UE pentru a distinge între ceea ce este adevărat și ceea ce este fals “, a spus Duch.

Cea de-a doua explicație este aceea că aceste alegeri “sunt din punct de vedere tehnic suprapunerea în același timp a 27 de alegeri naționale și, prin urmare, știrile false nu vor veni dintr-o singură ţară, ci din cele 27”, a adăugat el.

Comisia a lansat un plan de acțiune împotriva informațiilor false, în cooperare cu Parlamentul European (care are un serviciu special dedicat știrilor false). În ceea ce privește Serviciul de Acțiune Externă, acesta încearcă să reducă cât mai mult posibil “implicarea puterilor externe în dezinformarea europeană”.

Duch a spus că Parlamentul “își va dubla eforturile de a comunica în perspectiva alegerilor din luna mai, în care viitorul proiectului european va fi în joc”.

Această campanie de informare “nu va fi neutră”, a spus Duch, adăugând că inițiativele vor fi descentralizate și vor combina două tipuri de acțiuni: în mass-media și direct pe stradă.

Provocarea este “a restabili în permanență legitimitatea [Uniunii]”, în special în rândul tinerilor care nu au experimentat nici războiul, nici ruinele de la care a pornit UE, toate într-un context politic și social tot mai participativ.

Jaume Duch este convins că UE este din nou în plină ascensiune. “Ieșirea din această criză politică nu a fost ușoară, marile imperii au scăzut pentru mult mai puțin decât asta”. Mai mult, a adăugat el, Brexitul “permite oamenilor să vadă costul dorinței de a fi în afara UE”.

LĂSAȚI UN COMENTARIU

Comentariul:
Introduceți numele