A început! Contre dure între PNL și USR

68
5 minute de lectură

Politicienii USR sancționează dur și promt derapajele guvernanților când vine vorba de promisiunile făcute în legătură cu construirea de autostrăzi.

Premierul Ludovic Orban i-a răspuns joi deputatului Cătălin Drulă și l-a atenționat că ar trebui să fie mai atent la exprimare.

„Domnul Drulă ar trebui să fie mai atent în exprimările opiniilor sale. Nimeni nu poate ști astăzi câți bani vom avea din fonduri europene, pentru infrastructură de transport și care este lista proiectelor care vor fi finanțate din fondurile europene, alocate de UE, în exercițiul financiar multianual 2021-2027”, a afirmat premierul.

Orban spune că sunt mai multe obiective care sunt prioritare și care vor fi finanțate: Autostrada Unirea, Autostrada Sibiu-Pitești, autostradă de centură a Bucureștiului și finalizarea tronsoanelor Lugoj-Deva și Sebeș-Turda. „Autostradă Unirii reprezintă o prioritate, ea este inclusă în Master Plan, avem o bază de negociere și noi vom susține finanțarea tronsoanelor de autostradă de pe Autostradă Unirii, din fonduri europene”, a promis premierul.

Deputatul USR Cătălin Drulă l-a acuzat, miercuri, pe premier că nu recunoaște că România nu are șanse să primească finanțare pentru Autostrada Târgu Mureș-Iași.
Declarațiile lui Drulă au avut drept argument ezitările premierului de a răspunde clar la întrebarea dacă există bani.

„Premierul Orban tocmai a evitat abil într-o conferință de presă să recunoască că nu vom avea fonduri europene pentru construcția autostrăzii Tg. Mureș-Iași.

Un reporter a întrebat corect (citez aproximativ) “având în vedere scăderea fondurilor europene pentru infrastructură rutieră în noul buget al UE, precum și alocarea unei mari părți către finalizarea proiectelor deja în curs, care sunt proiectele noi pentru care mai rămân bani?”.

Ludovic Orban a evitat să răspundă și a recitat un punctaj despre Masterplan-în-sus, Masterplan-în-jus.

Răspund eu, bazat pe datele oficiale și pe documentele guvernului la care am avut acces acum câteva zile:
– autostrada Ploiești-Bacău și modernizarea căii ferate Arad-Timișoara.

Alte proiecte, cum ar fi autostrada Tg. Mureș-Iași nu au finanțare și nu sunt prevăzute în proiectul de Program Operațional.

Situația este foarte gravă și ar trebui, în primul rând, ca guvernul să o prezinte cu onestitate cetățenilor și, în al doilea rând, să se lupte cu cerul și pământul la Bruxelles ca să obținem un buget mai mare pentru dezvoltarea de infrastructură rutieră.

Cred că ne-am săturat cu toții de guverne care pun ruj pe porc și ne promit că se va face și va fi bine.

Hai să discutăm onest despre infrastructură și hai sa ne luptăm, nu în conferințe și pe la declarații, ci acolo unde pe bune contează:
1) În obținerea de finanțare pentru autostrăzi și aici fondurile europene sunt absolut esențiale. Dacă alocările și limitările rămân ca în propunerea de astăzi de pe masa UE pentru România e o nenorocire.
2) În reformarea instituțiilor care se ocupă de dezvoltarea autostrăzilor. Deja au trecut luni de zile de când avem acest guvern și nu se clintește nimic la CNAIR, CFR, CNAB. Dacă tot așa ca în ultimii 10 ani sperăm să facem infrastructură, ne mințim singuri”, a scris Cătălin Drulă pe Facebook.

Corul nemulțumiților din USR este completat de deputatul Iulian Bulai. Și el invocă faptul că nu sunt bani în bugetul UE pentru autostrada A8. Deputatul de Iași deplânge faptul că nici Guvernul liberal nu este interesat de dezvoltarea Moldovei.

„Vestea proastă este că în exercițiul financiar al UE 2021-2027 nu se prevăd, așa cum arată acum propunerea de pe masă, bani pentru Autostrada A8. Negocierea nu este finală și dacă Guvernul reușește să susțină corect cauza României s-ar putea găsi fonduri. Constrângerile propuse în prezent care stabilesc alocări minime pentru alte obiective (high-tech sau “verde”), prin urmare lăsând prea puțini bani pentru infrastructură de transport, nu se potrivesc cu realitățile României.

Coeziunea și reducerea decalajelor trebuie să rămână priorități pentru UE. Depinde de cât de bine știe Guvernul să ne reprezinte interesele să se întâmple asta și să se găsească fonduri pentru A8. Nu sunt mulțumit de situație, dar știu mai multe acum. Moldova tot la coadă rămâne”, a scris Iulian Bulai.

LĂSAȚI UN COMENTARIU

Comentariul:
Introduceți numele