Aeroportul Henri Coandă stă prost la toate capitolele

Conform unui clasament realizat de AirHelp, cea mai mare organizaţie din lume pentru apărarea drepturilor pasagerilor companiilor aeriene, Aeroportul Henri Coandă din Bucureşti ocupă locul 129 din 132, la punctualitate și calitatea serviciilor.

2 minute de lectură

Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni, principalul aeroport al României, s-a clasat pe locul 129 din 132, în ierarhia AirHelp Score, realizată de organizația AirHelp. Locul deținut în prezent este în coborâre față de 2018, când aeroportul ce deservește Bucureștiul se plasa pe locul 116 din 141 de aeroporturi analizate. Aeroportul din Otopeni a obţinut 6 puncte la punctualitate, 6,1 puncte la calitatea serviciilor şi 6 puncte la calitatea serviciilor de vânzare cu amănuntul, scorul total fiind de 6,03.

Pe primele 3 locuri între cele 132 de aeroporturi analizatese află Aeroportul Internaţional Hamad (din capitala Qatarului, Doha), Aeroportul Internaţional Tokyo-Haneda (Japonia) şi Aeroportul Internaţional din Atena (Grecia). Acestea s-au clasat pe primele locuri încă de la primul AirHelp Score.

Clasamentul se publică anual și ia în considerare la elaborarea scorurilor o serie de date despre serviciile oferite la bord dar şi după aterizare, precum calitatea serviciilor, punctualitatea decolărilor şi aterizărilor, gestionarea reclamaţiilor pasagerilor, oferta în ceea ce priveşte zona de retail (inclusiv produsele disponibile).

Recent, Consiliul de Administraţie al aeroportului a decis, demiterea directorului general, Gabriel Stoe, după o vizită a Ministrul român al Transporturilor, Răzvan Cuc, care s-a declarat, recent, foarte nemulţumit de ceea ce a găsit într-o inspecţie inopinată la aeroportul Otopeni. „Am efectuat în această dimineaţă (joi – n.r.) o vizită inopinată în principala poartă de intrare a României şi anume Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni. Am primit numeroase sesizări din partea pasagerilor nemulţumiţi de ceea ce văd în acest aeroport. La faţa locului am găsit o mizerie de nedescris în toalete, ziduri rupte, igrasie. Problema scărilor rulante este aşa cum mi-au semnalat-o românii. Scările rulante care ar trebui să deservească pasagerii cu dizabilităţi nu funcţionau, lifturile, la fel”, a scris Cuc pe pagina personală de Facebook în 25 aprilie.

TAROM stă mai bine

Compania aeriană națională TAROM se situează mult mai bine în clasamentul AirHelp, ocupând poziţia a 55-a din 72 de operatori internaţionali (faţă de 49 în 2018). Compania aeriană a obţinut 8 pentru calitatea serviciilor (fiind printre primele clasate din acest punct de vedere), 7,3 pentru punctualitate şi doar 3,9 pentru procesarea cererilor de despăgubire solicitate de către pasageri (la acest capitol fiind printre companiile aeriene cu cel mai mic scor).

Pe primul loc în clasament este Qatar Airways, lider şi în 2018, datorită punctualităţii şi coerenţei în procesarea eficientă a reclamaţiilor.

Gabriel Nițulescu
Gabriel Nițulescu este jurnalist, comentator, analist economic și autor de cărți economice, cu articole publicate în presa economică românească. A fost jurnalist la Curentul, Ziarul Financiar, Capital, Banii Noștri, Ghidul de Bani și Financial Director Romania. A fost editor coordonator al săptămânalului Banii Noștri și redactor-șef al revistei lunare Financial Director România.

LĂSAȚI UN COMENTARIU

Comentariul:
Introduceți numele