Când Ronaldo a eliberat spiritul din sticlă

La o conferință de presă dinaintea meciului cu Ungaria, atacantul portughez a mutat cele două sticle de Coca-Cola plasate pe masă și a așezat o sticlă de apă minerală în fața sa. Ponderea lui Ronaldo a dus la o scădere de 1,6% a prețurilor acțiunilor companiei în câteva ore, aducând capitalizarea de piață de la 242 miliarde dolari la 238 miliarde dolari.

122
4 minute de lectură

Șaisprezece secunde. Acesta a fost timpul necesar pentru ca Cristiano Ronaldo a eliberat spiritul din sticlă, în timpul primei sale apariții publice la Euro 2020, să atragă atenția și să ofere un subiect de conversație care nu are nicio legătură cu meciurile.

La o conferință de presă prealabilă meciului cu Ungaria, atacantul portughez a mutat cele două sticle de sticlă Coca-Cola plasate pe masă și a așezat o sticlă de apă minerală în fața sa. Acțiunea sa a fost citită ca o chemare la un stil de viață sănătos. Ronaldo Coca-Cola presă

Acțiunile lui Ronaldo au redus prețurile acțiunilor companiei cu 1,6% în câteva ore, aducând capitalizarea de piață de la 242 miliarde dolari la 238 miliarde dolari.

Ronaldo a câștigat imediat multă simpatie și felicitări pe social media. De asemenea, a fost rapid acuzat că este un ipocrit, deoarece a fost implicat în publicitatea produselor care nu se încadrează în categoria „sănătoasă”. Ronaldo Coca-Cola presă

La scurt timp, exemplul lui Ronaldo a fost urmat de o altă vedetă, Paul Pogba din Franța, care a ascuns o sticlă de Heineken (deși etichetată ca o bere moale). Astfel, interesul pentru conferințele de presă a crescut din cauza întrebării dacă mișcarea lui Ronaldo nu va deveni un fel de campanie din partea jucătorilor.

Mulți oameni s-au întrebat, de asemenea, dacă acțiunile portughezilor sunt morale, având în vedere că Coca-Cola și alți sponsori plătesc milioane pentru parteneriatul lor cu UEFA.

Vă rugăm să nu atingeți sticlele

În afară de Ronaldo și Pogba, fotbalistul italian Manuel Locatelli s-a remarcat printr-o acțiune similară.

Antrenorul rus Stanislav Cherchesov „a spart gheața”. Luă cele două sticle, dar numai ca să folosească una pentru a deschide cealaltă, apoi sorbi din băutură.

Ultimul jucător din acest moment care a atras atenția este ucraineanul Andriy Yarmolenko. “Am văzut ce a făcut Ronaldo, dar vreau să le mut aici (mai aproape de mine). Vă rog să mă contactați, Coca-Cola și Heineken. Sunt disponibil“, a spus el zâmbind.

Deși la câteva zile după acțiunile lui Ronaldo, UEFA și-a declarat poziția. Uniunea Europeană de Fotbal a cerut jucătorilor să nu miște sticlele.

Directorul Euro 2020, Martin Cullen, a declarat că un mesaj a fost deja trimis echipelor. “Este important, deoarece veniturile sponsorilor sunt importante pentru turneu și pentru fotbalul european.”

Publicitatea lor este importantă

Pe măsură ce numărul cazurilor a crescut, site-ul de marketing și publicitate specializat AdAge a început să vorbească despre „Bottlegate”. Întrebarea de la masă a fost care a fost mișcarea utilă a sponsorilor afectați în acest caz, care cu greu își vor permite să înfrunte deschis vedetele fotbalistului.

Specialistul în marketing sportiv Esteve Kalsada consideră că „fotbaliștii trebuie să înțeleagă modul în care sunt plătiți salariile lor” și că unii dintre ei sunt rezultatul veniturilor sponsorilor.

Potrivit acestuia, era corect ca echipele lor și UEFA să acorde atenție jucătorilor pentru comportamentul lor.

Unele publicații indică faptul că Heineken a folosit gestul lui Ronaldo și a postat pe Twitter: „Știm că preferă apa, dar noroc pentru golgheter”. Afirmația este că tweet-ul a fost șters după acțiunea lui Pogba.

Din punct de vedere al marketingului, acțiunile lui Ronaldo nu ar trebui subestimate în niciun fel. Este unul dintre cei mai influenți oameni nu numai în sport, deoarece are sute de milioane de adepți pe rețelele de socializare.

La o zi după mutarea sticlelor, a fost anunțată o scădere temporară a prețului acțiunilor Coca-Cola. “Ronaldo are 299 de milioane de urmăritori numai pe Instagram și o astfel de acțiune ar putea afecta cu ușurință prețul acțiunilor. Cu toate acestea, impactul în astfel de cazuri pare temporar”, a declarat Kate Temperton de la Forte Securities pentru Bloomberg.

Charlie Higgs, de la Redburn, a declarat că legarea între companii și vedete este o modalitate dovedită de a atrage noi clienți, dar prezintă, de asemenea, pericole datorate rolului tot mai mare al social media.

[adrotate group="1"]

LĂSAȚI UN COMENTARIU

Comentariul:
Introduceți numele