

Datele Oficiului European pentru Statistică (Eurostat), publicate joi, arată că, în 2019, 44% dintre cetățenii UE cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani au afirmat că și-au limitat activitățile private pe Internet, din cauza îngrijorărilor în ceea ce privește securitatea, transmite Mediafax.
Cea mai evitată activitate de pe Internet a cetățenilor, pe fondul îngrijorărilor legate de securitate, a fost furnizarea de informații personale pe rețelele sociale (25% din populație). Astfel, 1 din 4 cetățeni ai UE evită să dea informații personale în social media.
Potrivit datelor Eurostat, motivele de securitate au împiedicat 19% dintre cetățeni să folosească un WiFi public, iar pe 17% dintre ei – descărcarea de aplicații, muzică, sau servicii software. Totodată, 16% dintre aceștia au raportat că au evitat cumpărăturile online din aceeași cauză care ține de siguranță, în timp ce 13% nu au folosit un serviciu de internet banking.
Administrațiile publice și serviciile de relații cu clienții au fost mai puțin afectate (8%) de problemele legate de securitate.
În același timp, 1% din populația UE (2% dintre cei care au folosit internetul în ultimele 12 luni) au suferit pierderi financiare din cauza furtului de identitate, mesaje frauduloase sau redirecționări către site-uri web false (13%).
Anul trecut, 34% dintre cetățenii UE au raportat că au întâmpinat probleme legate de securitate prin utilizarea internetului în scop privat.
26% din populația UE s-a plâns că a primit mesaje frauduloase, prin care se încerca obținerea de informații personale, precum numele de utilizator și parola.