India mizează pe industria vehiculelor electrice

26
3 minute de lectură

India este tot mai interesată de industria vehiculelor electrice, semnalând o schimbare majoră a politicilor sale cu privire la energia curată, relatează BBC.

În 2017, ministrul transporturilor Nitin Gadkari a șocat industria auto (și întreaga lume) anunțând că India intenționează să treacă în proporție de 100% la vehicule electrice până-n 2030.

„Voi face acest lucru, indiferent cui îi place sau nu. Și nu voi întreba pe nimeni. Voi intra cu buldozerul (în industria auto – n.r.)“, a spus oficialul, într-o conferință pe tema industriei.

Obiectivul stabilit de ministrul indian este unul ambițios având în vedere că țări precum Marea Britanie și Franța speră să renunțe complet la autoturismele cu combustie abia în 2040.

Gadkari, formațiunea sa, Partidul Bharatiya Janata (BJP), și Guvernul condus de BJP au redus ulterior procentul de la 100%, la 30%. Motivul acestei reduceri a fost reacția aprinsă a industriei auto, precum și teama de pierdere a multor locuri de muncă.

Pentru moment, Guvernul își concentrează atenția asupra vehiculelor cu două roți, foarte bine vândute în India, dar și a celor cu trei roți.

În anul financiar încheiat în martie, circa 3,4 milioane de autoturisme au fost vândute în India față de 21,2 milioane de vehicule cu două roți. Numărul vehiculelor cu trei roți vândute este de 0,7 milioane.

În virtutea noii propuneri, India ar urma să aibă exclusiv vehicule cu trei roți electrice până-n 2023 și doar vehicule cu două roți electrice până-n 2024.

Guvernul indian pare a avea două obiective: să mențină poluarea sub control și să preia statutul de lider în noua industrie.

India intenționează să devină „un centru global pentru producția de vehicule electrice“, a spus ministrul de finanțe Nirmala Sitharaman, într-un discurs pe teme bugetare, la începutul lunii.

Guvernul are viziunea unui oraș indian ce ar putea deveni un „Detroit al vehiculelor electrice“, în viitorul apropiat.

Însă va fi extrem de dificil pentru India să creeze un avantaj competitiv în industria vehiculelor electrice, având în vedere că nu deține infrastructura sau resursele financiare de care se bucură China, actualul lider în industria auto electrică.

China este cea mai mare piață din lume pentru sectorul electric, are cea mai mare rețea de stații electrice de încărcare și este principalul fabricant de baterii. Totodată, vânzările de „New Energy Vehicles“ (NEV) – între care modele electrice și hibrid – au crescut substanțial în China, în 2018.

Fabricantul american Tesla construiește o fabrică în Shanghai ce se așteaptă a fi operațională până la sfârșitul anului 2019. Poate că India ar putea învăța câte ceva de la China, care a luat o serie de măsuri de natură să stimuleze piața auto electrică.

Semne încurajatoare

Mai multe semne că lucrurile se îndreaptă în direcția planurilor guvernamentale includ stații de încărcare instalate lângă clădirile guvernamentale, centrele comerciale și unele zone rezidențiale. Companii energetice ale statului precum Bharat Heavy Electricals și Energy Efficiency Services intenționează să pună la punct cât mai curând o rețea de stații de încărcare.

Pe de altă parte, Hyundai a lansat în india modelul electric Kona, în iulie, în timp ce Nissan se așteaptă să lanseze curând modelul Leaf. Fabricanții auto indieni Mahindra & Mahindra și Tata Motors vând și ei mașini electrice.

Servicii de bike-sharing precum Bounce vor deveni și ele exclusiv electrice, în timp ce capitala Delhi urmează să fie dotată cu 1.000 de autobuze electrice.

LĂSAȚI UN COMENTARIU

Comentariul:
Introduceți numele