Home Actualitate Ionuț Simion, AmCham: înghețarea anului școlar poate și trebuie să fie evitată prin intermediul tehnologiei

Ionuț Simion, AmCham: înghețarea anului școlar poate și trebuie să fie evitată prin intermediul tehnologiei

0
Ionuț Simion, AmCham: înghețarea anului școlar poate și trebuie să fie evitată prin intermediul tehnologiei
4 minute de lectură

Ministerul Educației trebuie să evite înghețarea anului școlar în condițiile dure ale crizei Covid 19, să caute soluții în mediul digital pentru continuarea precesului educational și să folosească eficient programele de susținere financiară a elevilor și studenților din mediile defavorizate, recomandă Ionuț Simion, președintele camerei de comerț româno-americane AmCham Romania.

“Educația este astăzi în situația de a face față nevoii stringente de a asigura continuitatea procesului educativ pe toate palierele prin intermediul instrumentelor digitale și în același timp de a face trecerea spre un model de educație adaptat cerințelor societății și economiei digitale.  Credem că deschiderea actuală pentru utilizarea soluțiilor digitale din partea tuturor participanților la sistemul de educație – profesori, elevi, părinți – creează premizele favorabile pentru integrarea tehnologiei ca și componentă permanentă a procesului de educație. Dincolo de depășirea crizei actuale, pe termen mediu și lung dezvoltarea competențelor digitale va capacita profesorii și elevii să se adapteze transformării digitale și va atenua impactul unor crize viitoare asupra continuității și calității educației” spune Ionuț Simion, într-un comunicat al AmCham.

De altfel AmCham România a lansat anterior recomandări în acest sens, care includ crearea unui grup de lucru format din Ministerul Educației și reprezentanți ai mediului de afaceri și specialiști în tehnologie și comunicații. Acest grup de lucru ar trebui, în opinia reprezentantului AmCham, ”să identifice și să recomande spre utilizare tehnologii diverse, comunicare prin internet, terminale si sisteme digitale de comunicare disponibile gratuit pentru adaptarea și flexibilizarea procesului educational”.

În în plus, odată creată această colaborare, ea va influența educația românească în continuare și după epuizarea efectelor negative ale crizei create de pandemia Covid 19, consideră președintele AmCham.

”Această colaborare se va dovedi benefică dincolo de criza prezentă, întrucât va facilita generarea de conținut educational prin mijloace digitale și de instrumente de învățare de care este nevoie în mod permanent în Romania, în special în mediile dezavantajate economic”.

”AmCham Romania propune de asemenea implicarea activă a Ministerului Educaţiei și Cercetării în atragerea finanțării din fondurile europene oferite României ca parte a pachetului de sprijin pentru gestionarea efectelor crizei COVID-19”, se mai arată în comunicatul AmCham.

”Aceste demersuri trebuie să acorde o atenție prioritară elevilor din comunitățile defavorizate care nu pot beneficia de soluțiile digitale de tip ”școala online”, din cauza lipsei echipamentelor și/sau a infrastructurii necesare, pentru a evita deconectarea copiiilor de la procesul educațional și, în cel mai pesimist scenariu, abandonul școlar.  Operaționalizarea și monitorizarea programului Euro 200 pentru a servi nevoilor create de criza sanitară, în sprijinul elevilor și studenților cu posibilități financiare reduse este una dintre măsurile care pot sprijini acest obiectiv”.

Autoritățile responsabile trebuie să elaboreze o strategie complexă pentru evitarea unei crize în educație, ca atare AmCham Romania ”susține elaborarea în regim de urgență și comunicarea către elevi, studenți, profesori și educatori a unui pachet consistent și omogen de soluții care să asigure continuitatea procesului educațional și să excludă posibilitatea înghețării anului școlar, precum: instruirea cadrelor didactice prin webinarii extinse la nivelul învățământului preuniversitar și superior pentru folosirea instrumentelor online de lucru cu elevii și studenții, relaxarea curiculei aferente ultimelor 2 luni de an școlar și decalarea examenelor de finalizarea a studiilor”.

Recomandările AmCham sunt însoțite și de oferta deschisă de colaborare cu autoritățile pentru găsirea scenariilor optime de lucru și de ”disponibilitatea membrilor de a sprijini Ministerul Educației și Cercetării în elaborarea unor politici publice sustenabile în domeniul educației”.

AmCham România grupează în rândurile sale peste  450 de companii americane, multinaționale și românești.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here