LE MONDE: Uniunea Europeană este preocupată de demontarea platformelor petroliere din Marea Nordului

19
2 minute de lectură
Sursa: Facebook

Guvernul britanic trebuie să autorizeze gigantul petrolier Shell să părăsească o parte a structurii off-shore a platformei aflată la sfârșitul vieții.

O “bombă cu efect întârziat” în Marea Nordului … Comisia Europeană și cinci țări care se învecinează cu Marea Nordului sunt îngrijorate de decizia favorabilă a guvernului britanic de a demonta trei platforme Shell în nord-estul Scoției.

El intenționează să lase acolo o parte din structura de oțel și bazele de beton, scrie “The Guardian”, lucru care îngrijorează organizaţia Greenpeace, care a dezvăluit informațiile în urmă cu câteva luni. Germania, susținută de Suedia, Belgia, Olanda și Luxemburg, s-a preocupat oficial de această decizie cu partenerul său britanic din OSPAR, o convenție internațională pentru protecția Atlanticului de Nord Estul și Marea Nordului.

Pe 18 august, Comisia Europeană i-a scris Theresei Villiers, ministrul britanic pentru Mediu. Bruxelles-ul este îngrijorat de faptul că lăsarea unor astfel de elemente pe fundul apei este asemănătoare cu depozitarea de deșeuri periculoase interzise de legislația europeană.

Grupul anglo-olandez Shell spune că demontarea parțială implică riscuri și costuri prohibitive, iar demontarea totală este considerată imposibilă. În luna iunie, gigantul petrolier a început deja să înlăture partea superioară a acestor structuri, construită în anii ’70. Guvernul Regatului Unit, care şi-a dat acordul, precizează că tehnica folosită “minimizează riscurile pentru mediu”. Dar un raport al guvernului german spulberă această idee.

Metoda folosită este descrisăca fiind “într-adevăr lacunară”, sau chiar “grotescă”, potrivit unui oficial german citat de Guardian, care vorbește despre “bomba cu efect întârziat” ecologică din Marea Nordului.

Conform estimărilor, 11.000 tone de hidrocarburi și produse toxice rămân blocate în aceste baze de beton pe cele trei platforme în cauză: Brent Bravo, Charlie și Delta, construite în urmă cu mai bine de 40 de ani într-un câmp petrolier care seacă.

“Este evident că Marea Britanie caută cea mai ieftină, nu cea mai ecologică soluție”, spune secretarul de stat al Germaniei pentru Mediu, Jochen Flasbarth. “Ţările noastre sunt foarte preocupate de starea oceanelor […]. Și după ce lăsați mii de tone de apă contaminată în Marea Nordului? Nu înţeleg”.

Disputa va fi discutată pe 18 octombrie la Londra, în cadrul unei reuniuni speciale a grupului Ospar, din care face parte şi Franța. Regulile sale impun industriei petroliere să nu lase nimic pe mare.

Excepțiile sunt posibile, dar țările partenere nu pot obliga Regatul Unit să aplice mai strict această normă.

Sursa: RADOR

LĂSAȚI UN COMENTARIU

Comentariul:
Introduceți numele