Prima multinațională românească pe Drumul Mătăsii

Grupul GRAMPET și-a atins obiectivul fixat acum 20 de ani, acela de a conecta într-o zi Oceanul Atlantic, prin Marea Nordului, cu Oceanul Pacific, prin Marea Chinei de Sud.

396
5 minute de lectură

Prima multinațională românească a ajuns să reprezinte România pe Drumul Mătăsii, unul dintre cele mai importante proiecte de transport și infrastructură din istorie. El conectează aproape 70 de țări, reprezentând aproximativ o treime din PIB-ul global şi 60% din populația globului. Astfel, în luna septembrie, Grampet a devenit prima companie europeană care a aderat la Ruta de Transport Internațional Trans-Caspică – un proiect integrat în Iniţiativa Noului Drum al Mătăsii (One Road, One Belt), cel mai mare proiect global de infrastructură din istoria recentă, care a venit, practic, în întâmpinarea visului. Motivul? Toate celelalte țări care participă la proiect sunt reprezentate la
nivel statal, doar România este reprezentată de o companie privată deținută de omul de afaceri Gruia Stoica. Grupul Grampet – Grup Feroviar Român furnizează soluții și produse de transport feroviar: servicii de transport feroviar marfă, construcții, reparații și modernizarea materialului rulant, producția de piese de schimb, închiriere de material rulant, transbordarea mărfurilor, servicii logistice, precum și soluții inovatoare de IT pentru industrie. Operatorii săi – Grup Feroviar Român, Eurorail Logistics doo Serbia, Grampet Cargo Austria, Train Hungary, Train Hungary Croația, Bulgarian Railway Company – vând soluții logistice asigurate cu o flotă de 20.000 vagoane și 400 locomotive. Anual, Grupul Grampet transportă aproximativ 22 milioane de tone de marfă.

Prin intermediul fabricilor Reva Simeria, Electroputere VFU Pașcani, Reloc Craiova și Electroputere VFU Craiova, Grupul acoperă 100% din piața reparatorie de material rulant din România. Totodată, Grupul deține o fabrică de reparație și producție vagoane în Ungaria – Grampet Debrecen Vagongyár, care este liderul local pe piața reparațiilor de vagoane destinate transportului de gaze și unul dintre liderii europeni de profil. Grupul are 7.100 de salariați. „Am încredere că ţara noastră are foarte mult potenţial şi sper să vedem cât mai multe poveşti de antreprenoriat românesc cu răsunet internaţional. Grampet, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România şi din Europa de SudEst, a aderat, în această toamnă, la asociaţia Ruta de Transport Internațional Trans Caspică (Trans-Caspian International Transport Route – TITR), un proiect inițiat de guvernele din China, Kazahstan și Azerbaidjan pentru dezvoltarea unui nou coridor de transport multimodal, ce leagă Asia – Europa“, a declarat omul de afaceri Gruia Stoica (foto).

GRAMPET a sprijinit mereu proiectele de succes

Compania românească a aplicat constant o rețetă de succes: și-a consolidat poziția în fiecare an pe piața regională și reputația la nivel internațional, adăugând în același timp noi proiecte de dezvoltare și deschizând noi piețe. „Evoluția noastră reflectă oportunitățile existente, dar și provocările cu care se confruntă întreaga industrie de transport feroviar. În ultimii ani, am continuat să ne consolidăm poziția pe piața regională și reputația la nivel internațional, adăugând în același timp noi proiecte de dezvoltare și deschizând noi piețe. Per ansamblu, am înregistrat în ultimii ani o creştere peste media pieţei, păstrându-ne marjele de profit în condițiile unei infrastructuri feroviare tot mai precare în România și a unei tendințe de creștere a costurilor operaționale“, a explicat Gruia Stoica.

Omul de afaceri spune că GRAMPET rămâne deschis diversificării portofoliului propriu de investiții, cu precădere în zona de expertiză din domeniul feroviar, dar şi în alte domenii. „Strategia noastră de dezvoltare s-a bazat încă de la început pe creșterea prin achiziții. În acest moment, analizăm extinderea pe 7 noi piețe din regiune“, a adăugat omul de afaceri.

BUDAPEST, HUNGARY - JULY 20:  The sun sets over railway tracks leading to Keleti station on July 20, 2016 in Budapest, Hungary. Last summer thousands of refugees and migrants were using the so-called 'Balkans route' every day in the largest migration of people since the Second World War. The route was closed in the spring of 2016 after a number of countries, including Hungary built fences and closed their borders and also after the EU negotiated a deal with Turkey to stem the flow across the Aegean.  (Photo by Matt Cardy/Getty Images)

Ca operator privat cu capital 100% românesc, Grupul GRAMPET a sprijinit mereu proiectele de succes. Un exemplu în acest sens este investiţia în fabrica de medicamente Polisano Pharmaceuticals din Sibiu, unde și-au majorat recent participația la 74%. „Am alocat deja resurse importante pentru extinderea activităţii, pentru că ne propunem să aducem fabrica pe primul loc în regiune la producția de medicamente necesare în tratarea cancerului. Pregătim lansarea primei linii de producție de medicamente oncologice solide în prima jumătate a anului viitor, în urma unei investiții de 25 de milioane de euro, pentru o capacitate de aproximativ 10 milioane de unități terapeutice anual. Totodată, până la finalul lui 2019 vor fi finalizate pregătirile pentru producție pe liniile de oncologice lichide injectabile existente în fabrica din Sibiu.

Nu excludem nicio posibilitate pentru viitor. Având 20 de ani de experiență în antreprenoriat, suntem flexibili la semnalele din piaţă, știm să ne recalibrăm acțiunile şi aștep- tările în contextul unei pieţe libere și extrem de dinamice“, a declarat omul de afaceri.

[adrotate group="1"]

LĂSAȚI UN COMENTARIU

Comentariul:
Introduceți numele