Publicitar chemat la poliție să dea socoteală despre un clip viral anti-referendum

138
3 minute de lectură

Robert Tiderle, managerul agenției de publicitate Papaya, care a făcut clipul ”Copiii referendumului”, devenit viral pe Facebook, a fost citat de Direcția de Investigații Criminale a Inspectoratului General al Polițiie, în urma plângerii făcute împotriva sa de 13 parlamentari a căror identitate este protejată de poliție. 

Tiderle este chemat marțea viitoare să ”clarifice” aspectele referitoare la sesizarea celor 13 parlamentari și i s-a cerut în scris să aducă cu el toate ducumentele pe care le apreciază ”relevante în clarificarea obiectului sesizării”. 

Publicitarul, care a făcut publică citația pe pagina sa de Facebook, a scris că numără minutele până la confruntarea dintre ”13 penali” și o agenție de publicitate. 

Spotul Papaya Advertising, lansat la începutul lunii octombrie, a fost inspirat din serialul „The Handmaid’s Tale” („Povestea slujitoarei”), care are la bază romanul omonim al autoarei Margaret Atwood şi în care este descrisă viaţa din Gilead, un stat condus de un regim totalitar ultra-religios, unde femeile sunt folosite pentru a procrea.

Clipul prezintă o perioadă post-referendum în care fetițe îmbrăcate în pelerine, roşii, precum cele din serialul din care s-a inspirat clipul, au un dialog scurt cu o femeie, care seamănă cu personajul mătuşii Lydia, care îi laudă pe cei care au mers la referendum „la îndemnul partidului şi al conducătorului”.

„Da, dragele mele, atunci a început totul. Printr-o mobilizare iexemplară (sic!), părinţii voştri au reuşit să se întoarcă la valorile tradiţionale. Totul, la îndemul partidului şi al conducătorului”, răspunde femeia. Fetiţele rostesc în cor „Îndrăzneşte să crezi”, motto-ul PSD în campania electorală. „Să nu uitaţi că lor le datoraţi totul! Pentru că voi sunteţi…”, continuă femeia, în timp ce fetiţele răspund „Copiii referendumului”.

Lângă fetele aşezate în cerc pe scaune apare şi o imagine a „conducătorului”, un bărbat care seamănă cu liderul PSD, Liviu Dragnea.

Clipul se încheie cu un cadru larg, în care o femeie este arsă pe rug, iar copiii sunt obligaţi să privească. În jur sunt mai multe astfel de ruguri, iar în spate se află clădirea Parlamentului.

„Depinde de noi ce viitor le pregătim. Staţi acasă dacă vă pasă. #boicot”, este mesajul din spotul promovat şi pe pagina de Facebook, cu textul „Pentru ca răul să nu se întâmple, e suficient ca oamenii buni să stea acasă”.

Compania Papaya Advertising s-a făcut remarcată prin clipuri cu mesaje sociale iar în luna iunie a acestui an a anunțat că le-a acordat angajaților o zi liberă ca să poate participa la protestul antiguvernamental.

LĂSAȚI UN COMENTARIU

Comentariul:
Introduceți numele