Tazzari Zero, o mașină simpatică, micuță, care poate fi condusă și de un copil

94
6 minute de lectură

Sunt sigur că vă aflați printre cei mulți care nu au auzit de compania Tazzari. Numai anumite persoane știu. Dar veți auzi acest nume din ce în ce mai mult. Pentru că sunt serioși, își fac mașinile în Imola, bastionul de viteză și estetică, și, în epoca energiei electrice, nu aș fi surprins ca ei să fie ceea ce este în prezent Smartul. Compania are un nou importator în Bulgaria, Auto Italia, care oferă modelul Zero City, iar în numărul acesta vă prezentăm modelul încă de prototip Microlino, un remake electric al lui Isetta.

de Atanas Markov, Iconomist Bulgaria

Încep cu designul. Hmmm. În momentul în care mașina era lângă mine, au existat opinii foarte diferite despre stil. De la „îmi place” până la „îl detest”. De obicei, acesta este semnul designului radical și al mașinii inovatoare. Pentru mine personal, cele două culori combinate cu formele sunt minunate. Acoperiș și roți albastre, lumini de zi LED alungite, faruri rotunde mici, bara de protecție imensă – niciun număr în față, pentru că aceasta nu este tocmai o mașină, ci un vehicul omologat de tip cvadriciclu, care este mai aproape de motociclete. În Italia, aceste mașini pot fi conduse și de șoferii în vârstă de 16 ani. Arată ca un cărucior LEGO care iese din lumea micromașinuțelor în lumea reală. Desigur, pornirea este electrică, bateria este la mijloc și motorul electric acționează puntea din spate. Privit altfel, configurația este de super automobil – caroserie ușoară, tracțiune pe puntea din spate, geamuri fără rame, două uși.

Șasiul este din aluminiu, cântărind doar 542 kg, ceea ce înseamnă că îl puteți trage, în caz de nevoie. Sistemul oferă o autonomie de 140 km, care, desigur, în lumea reală sunt mai puțini și depind de modul în care apăsați pe accelerație, dacă utilizați aerul condiționat (da, există, și încă unul eficient), care este temperatura de afară și tot ceea ce influențează bateria. Perioada normală de încărcare completă este de 9 ore, dar puteți umple până la 80% din ea în 50 de minute cu încărcător trifazic de 380V. Încărcător super rapid. Motorul are o putere de 25 kW, iar bateria din ioni de litiu are o capacitate de peste 3.000 de sarcini. Pentru o mașină urbană aveți un portbagaj imens, de 445 de litri, iar accesul la el este de la ușa din spate sau de pe scaune, doar trebuie să întindeți mâna în spate.

Sistemul are patru regimuri – normal, eco, sport și de vreme cu ploaie. În regimul ecologic, sunteți limitat la 50 km/h, în timp ce la regimul sport obțineți întreaga resursă a sistemului și o epuizare rapidă a bateriei. Și o viteză maximă de 90 km/h. Pentru conducere, este nevoie de obișnuință. Așa cum colegii englezi au observat la Microlino, și aici este un fel de timp mort al turboului. Puneți piciorul pe pedala mașinii electrice și este nevoie de timp ca să se întâmple ceva. Acest lucru însă duce la calmare și la o economie mai bună de energie. Nu există pornirea bruscă tipică pentru mașinile EV, așa că vă puteți bucura de privirile surprinse ale oamenilor din jurul dumneavoastră. Nu există cineva care să nu-și oprească privirea asupra mea. De asemenea, sunt sigur că această mașină este ideală pentru închirierea de mașini în stațiuni. Regimul de vreme cu ploaie? Ei bine, așa cum am spus, acesta este un super automobil, cu unele diferențe minore. Totuși este cu transmisie spate și daca nu stați suficient de bine cu abilitățile, având doar 16 ani, pentru pavajul umed există un regim special de setări pentru o astfel de vreme. Oprirea este rapidă, aveți 4 discuri și un sistem cinetic de recuperare a energiei. Ca la Formula 1…

Pielea este albastră și arată ca și cum ar fi făcută de un specialist în saloane foarte bun, cum este Vilner Studio. Software-ul însă cu siguranță nu este făcut de cel mai bun specialist din lume. Toate comenzile sunt încărcate pe un ecran touchscreen, care necesită obișnuință și o răbdare bună. Din anumite motive, aveți kilometrajul rămas doar în procentele bateriei, nu și în kilometri, ceea ce vă obligă să ghiciți ce anume distanță mai puteți parcurge.

Importator: Pe piața bulgară, modelul Zero City va fi oferit de Auto Italia

Radioul comută stațiile de fiecare dată când stingeți motorul, iar direcția de deplasare este setată prin apăsarea pe săgeți, înainte și înapoi. Volanul este dur – așa cum am spus, există multe asemănări cu super automobilele, ceea ce este bine. Ca și suspensia, care deja nu mai este foarte bună. Treceți prin denivelări și aveți senzația că ceva se poate rupe. Dar mașina este destul de robustă, iar motivul pentru aceasta este greutatea mică. Și mai ales că nu veți conduce un off-road cu această mașină și nici nu veți merge cu ea în vacanță la mare. Aceasta este o mașină urbană care este făcută exact în acest scop. Dispuneți de tot ce vă este necesar. Ferestrele electrice, vizionarea superbă la 360 de grade, și la virajele la stânga, și la dreapta, puteți indică direcția de întoarcere cu mâna, așa cum se procedează cu bicicletele. Lățimea este doar de un metru și jumătate… Când stau să mă gândesc la asta, știu o mașină cu o astfel de lățime. Iar lungimea este de numai 2,79 metri – în cazul acesta Smartul arată ca un gigant.

INTERIORUL: salonul este confecționat din piele albastră și arată ca și cum ar fi făcut de un specialist în saloane foarte bun, cum este Vilner Studio

Pe fundalul traficului actual din Sofia, mașina pare ciudată. Deocamdată. Dar asta se va schimba, și încă foarte curând. Cu creșterea prețurilor la combustibili și cu limitarea circulației autoturismelor cu motoare pe benzină și diesel în centrele orașelor mari din Europa de Vest, ceea ce foarte probabil se va întâmpla și aici, cererea de mașini mici electrice va crește. Deocamdată obțineți parcare gratuită, iar după un timp numai cu acest tip de automobile veți putea accesa centrul orașului. Și pentru că în cea mai mare parte a timpului conduceți singur, nu veți avea nevoie de o mașină mare.

LĂSAȚI UN COMENTARIU

Comentariul:
Introduceți numele