Un an de GDPR. Care sunt cifrele și ce s-a schimbat în mediul electronic

3 minute de lectură

La 25 mai 2019 se împlinește un an de la intrarea în vigoare a Regulamentului general privind protecția datelor.

Obiectivul principal al normelor a fost acela de a le oferi cetățenilor mijloacele necesare pentru a-și exercita drepturile și de a-i ajuta să dobândească un nivel mai mare de control asupra datelor lor cu caracter personal, se arată într-un grupaj realizat de Mediafax.

Acest lucru se întâmplă deja, deoarece cetățenii europeni încep să își folosească noile drepturi, peste două treimi dintre ei (67%) fiind la curent cu acest regulament.

La un an de la intrarea în vigoare a regulamentului, Comitetul european pentru protecția datelor, înființat recent, a înregistrat peste 400 de cazuri transfrontaliere de utilizare abuzivă a datelor cu caracter personal în Europa.

În total, în uniune, numărul de notificări cu privire la încălcări ale securității datelor este de 89.271.

Activitățile care au generat cele mai multe plângeri au fost telemarketingul, mesajele e-mail promoționale și supravegherea video.

În Germania un operator de rețea socială a primit o amendă de 20.000 de euro pentru că nu a asigurat datele userilor, iar o rețea de pariuri 5.280 de euro pentru supraveghere video neautorizată.

Google a primit o amendă de 50 de milioane de euro pentru lipsa consimțământului în distribuirea publicității, iar un broker de date a fost mamendat cu 220.000 de euro penbtru că nu a informat corect cetățenii.

„Noul act legislativ a devenit „pragul de reglementare” la nivel UE, care ne modelează răspunsul în multe alte domenii.

Fie că este vorba de inteligența artificială, de dezvoltarea rețelelor 5G sau de integritatea alegerilor europene, existența unor norme solide în materie de protecție a datelor contribuie la dezvoltarea politicilor și a tehnologiilor noastre bazate pe încrederea cetățenilor”, spune Andrus Ansip, vicepreședinte pentru piața unică digitală.

Potrivit unor date recente, aproximativ șase din zece persoane sunt la curent cu faptul că în țara lor de reședință există o autoritate pentru protecția datelor. Această cifră reprezintă o creștere semnificativă față de 2015, când patru din zece persoane știau acest lucru.

Regulamentul general privind protecția datelor este un set unic de norme cu o abordare comună la nivelul UE în ceea ce privește protecția datelor cu caracter personal, care se aplică direct în statele membre.

GDPR se aplică de la 25 mai 2018. De atunci, aproape toate statele membre și-au adaptat legislația națională pentru a se alinia la regulament.

Din acest motiv, Microsoft, care a furnizat în GDPR drepturile de control al datelor către clienții din întreaga lume, și nu doar în Europa, anunță că, un an mai târziu, numărul tot mai mare de persoane care folosesc panoul de control Microsoft pentru confidențialitate este un semn clar că oamenii își doresc să dețină controlul datelor.

De când a intrat în vigoare GDPR, peste 18 de milioane de oameni din întreaga lume au folosit acest instrument pentru a-și gestiona informațiile personale.

Cel mai înalt nivel de implicare, atât pe cap de locuitor, cât și în cifre absolute, continuă să vină din Statele Unite, unde aproximativ 6,7 milioane de persoane au folosit panoul de control pentru confidențialitate.

Locuitorii țărilor europene care se află sub incidența GDPR reprezintă, de asemenea, un procent semnificativ de persoane care au vizitat panoul de control privind confidențialitatea – până în prezent, mai mult de 4 milioane de clienți din UE s-au conectat pentru a-și gestiona datele.

Japonia se situează pe locul al doilea în utilizarea panoului de control pentru confidențialitate, iar Canada pe locul al cincilea. Alte țări din top 10 au inclus Brazilia, China, Mexic și Australia.

LĂSAȚI UN COMENTARIU

Comentariul:
Introduceți numele