

CEO-ul demis al Boeing, Dennis Muilenburg, a lăsat în urmă numeroase probleme, însă ar putea părăsi compania cu o sumă considerabilă, relatează CNN.
Suma exactă de bani pe care Muilenburg ar putea s-o obțină nu este clară. Totul va depinde de negocierile pe care le va avea cu Boeing, precum și de eticheta pe care compania o va pune plecării sale — pensionare, demisie sau demitere.
Documentele publicea arată că Muilenburg ar putea avea dreptul la beneficii în valoare de peste 30 de milioane de dolari și, posibil, la o plată separată de aproximativ 7 milioane de dolari. De asemenea, Muilenburg mai are 20 de milioane de dolari în acțiuni și un pachet de pensionare în valoare de peste 11 milioane de dolari.
Muilenburg, în vârstă de 55 de ani, a devenit CEO al Boeing, cea mai mare companie aerospațială din lume, în 2015, după ce a îndeplinit alte funcții executive, inclusiv director de operațiuni și CEO al diviziei spațiale, de apărare și securitate, pe parcursul celor 34 de ani ce carieră la Boeing.
Ieșirea sa din companie lasă un Boeing marcat de întârzieri și scandaluri, inclusiv două accidente fatale și numeroase probleme cu avionul 737 Max.
Modelul 737 Max, care a fost cel mai bine vândut avion comercial al companiei, a fost menținut sol la nivel mondial în martie 2019, după cele două prăbușiri în care și-au pierdut viața 346 de persoane. Avionul încă nu a revenit la zbor, în pofida eforturilor Boeing.
Consiliul de administrație al companiei a stabilit că „a fost necesară o schimbare de conducere pentru a restabili încrederea în compania care merge mai departe, făcând eforturi pentru repararea relațiilor cu autoritățile de reglementare, clienții și toate celelalte părți interesate“, a spus compania.
Directorul financiar al Boeing va acționa în funcția de director executiv interimar până când David Calhoun, în prezent președintele consiliului de administrație va prelua funcția de director general, la 13 ianuarie 2020.
Recent, Boeing a sugerat că ar putea suspenda, în ianuarie, pe termen nedeterminat, producția modelului 737 Max, fapt ce ar putea fi interpretat drept pasul premergător la o renunțare definitivă la acest model de aeronavă. ■