O nouă problemă a fost depistată la avioanele Boeing 737 MAX

53
3 minute de lectură

O nouă problemă a fost descoperită la sistemul computerizat al aparatelor Boeing 737 MAX, eroare ce poate determina coborârea în zbor a părții frontale a aeronavei, potrivit unor surse din cadrul investigației. Cel mai probabil, noua problemă va prelungi perioada în care acest model de aeronavă va fi menținut la sol, informează CNN.

Eroarea a fost depistată în simulatorul de zbor, în timpul testării unui nou software dezvoltat de Boeing.

Cea mai recentă versiune a popularului avion Boeing a fost oprită la sol în martie, după ce două aeronave de acest tip – zborurile Lion Air 610 și Ethiopian Airlines 302 – s-au prăbușit, provocând moartea a 346 de persoane.

Investigația cu privire la cele două accidente este în curs de desfășurare, însă rapoartele preliminare au arătat că un nou sistem de stabilizare s-a activat în ambele cazuri determinând poziționarea aeronavelor cu partea frontală spre sol, poziție din care piloții nu au putut redresa aparatele.

Boeing a anunțat că va împiedica apariția acestei probleme printr-un update de software ce va limita acțiunea sistemului de stabilizare. Piloții delegați de autoritățile guvernamentale au descoperit în simulatorul de zbor că defectarea unui microprocesor poate de asemenea să determine comportamentul neașteptat al aeronavei. Cu toate acestea, nu se știe dacă microprocesorul menționat ar fi avut un rol în vreunul dintre cele două accidente.

Când a fost simulată defectarea microprocesorului, „piloților de teste le-a fost foarte greu să redreseze în câteva clipe aeronava“, potrivit uneia dintre sursele citate.  „Dacă nu te poți redresa în câteva secunde, vorbim despre un risc nerezonabil de mare“, a precizat sursa citată.

În prezent, inginerii Boeing încearcă să remedieze și această problemă, fapt ce întârzie și mai multe noua certificare a modelului 737 MAX.

Boeing a anunțat, prin intermediul unui comunicat, că Administrația Federală a Aviației (FAA) „a identificat o nouă cerință de care compania trebuie să se ocupe prin intermediul actualizării de software la care lucrează deja de opt luni“.

„Boeing este de acord cu decizia și solicitarea FAA și lucrează la actualizarea de software“, precizează comunicatul.

Conform surselor bine documentate, inginerii de la Boeing încearcă să determine dacă problema microprocesoarelor poate fi rezolvată prin reprogramare sau va fi necesară o înlocuire fizică a acestora pentru fiecare aeronavă în parte.

Training suplimentar pentru piloți

În perspectiva reîntoarcerii în serviciu a aparatului, Boeing și FAA stabilesc detaliile pentru antrenarea suplimentară a piloților, training ce va include timp suplimentar în simulatorul de zbor.

Boeing și FAA colaborează în acest sens cu autoritățile aviației civile din Europa, Brazilia și Canada.

Boeing propusese inițial cursuri pentru computer ce ar fi putut fi parcurse rapid pe un iPad. Uniunile piloților, precum și eroul celebrului „Miracol de pe Hudson“, Chesley Sullenberger, au avertizat că acest tip de training nu poate fi eficient în această formă.

Purtătorul de cuvânt al FAA, Gregory Martin, a anunțat miercuri că FAA „urmează un proces riguros și fără limită de timp în vederea reluării zborurilor cu Boeing 737 MAX“.

LĂSAȚI UN COMENTARIU

Comentariul:
Introduceți numele