Jocurile online și aplicațiile video sunt printre puținii beneficiari ai epidemiei cu coronavirus din China, înregistrând milioane de vizualizări și descărcări, în condițiile în care oamenii blocați în carantină acasă caută divertisment și modalități de a-și pierde timpul, relatează Reuters.
Schimbarea a determinat companii mai obișnuite să facă afaceri în showroom-uri, cum ar fi producătorii auto Tesla și Mercedes să își promoveze intens produsele în mediul online, potrivit Mediafax.
Chinezii călătoresc și se întâlnesc cu rudele și prietenii în timpul tradiționalei vacanțe de Anul Nou Lunar, dar mulți și-au amânat sau anulat planurile la jumătatea lunii ianuarie, odată cu izbucnirea epidemiei de coronavirus.
„Îmi folosesc telefonul mobil doar trei ore pe zi la serviciu, dar cel puțin opt ore în fiecare zi în cadrul Festivalului de primăvară, pentru că este atât de plictisitor”, a spus Lu Zhang, profesor de liceu în estul provinciei Shandong, aflat în vacanţă forțată.
Investitorii au profitat de această tendință, acțiunile companiilor chineze de jocuri, precum Tencent, au crescut marți cu 2% în Hong Kong, peste indicele de referință al pieței, care s-a majorat cu 1%, în timp ce, la New York, NetEase a crescut cu aproape 3%.
Acțiunile listate în SUA ale platformei video Bilibili au crescut cu aproape 7%, în timp ce acțiunile motorului de căutare Baidu și gigantul comerțului electronic Alibaba sunt, de asemenea, pe plus.
Cinci dezvoltatori de jocuri mobile, inclusiv Ourpalm, au crescut cu maximul permis, de 10%, marți.
Descărcările săptămânale, creștere de 77%
Descărcările săptămânale au crescut cu 77% pentru aplicația video Xigua a companiei ByteDance, în perioada 20 – 26 ianuarie, după ce și-a anunțat intenția de a transmite gratuit premiera unui film, „Pierdut în Rusia”.
„Am stat în fața ecranului peste 10 ore”, a spus un rezident din Shanghai, identificat ca Wang, într-o postare pe rețelele de socializare, adăugând: „Ce sugerați să fac, altceva decât să mă uit la telefon?”
De asemenea, sunt populare aplicațiile de sănătate și fitness, cum ar fi Keep, care transmite cursuri de fitness live. Veniturile companiei au crescut cu 15% într-o săptămână, în timp ce aplicația de asistență medicală Pingan Good Doctor consemnează o creștere a descărcărilor de 1.186%.
„Credem că firmele de internet și logistică din China sunt oarecum protejate”, de impactul epidemiei, au scris analiștii Bernstein Research într-o notă, pe fondul tendințe în creștere ca toate produsele și serviciile să se mute online.
Jocul mobil „Honor of Kings” de la Tencent a încasat 286 de milioane de dolari în ziua de 24 ianuarie, estimează Pei Pei, analist cu Sinolink Securities Co, valaore care depășește toate jocurile mobile chineze din magazinul Apple în săptămâna de vacanță din 2018.
Aplicația de simulare strategică „Plague Inc.”, care a sărit în topul jocurilor în magazinul Apple și-a păstrat popularitatea. Jocul, care permite utilizatorilor să creeze și să evolueze un agent patogen pentru a distruge lumea, a generat 78.000 de descărcări în ianuarie, de la 16.000 în decembrie, potrivit Sensor Tower.
Producătorul american de vehicule electrice Tesla Inc, care a început livrarea în decembrie a autoturismelor construite la fabrica sa de Shanghai de 2 miliarde de dolari, și-a intensificat evenimentele de vânzări transmise zilnic în aplicația video Douyin.
Câțiva dealeri Mercedes Benz au postat pe aplicația WeChat o vedere interioară de 360 de grade a SUV-ului compact GLB, simulând experiența pasagerilor și oferind detalii ale scaunelor și bordului mașinii. „Nu părăsiți casa, așa că folosiți realitatea virtuală pentru a privi mașinile!”, a îndemnat spectatorii unul dintre dealeri.