Proiectul de reglementare a platformelor ridesharing, în lectura Guvernului

29
4 minute de lectură

Proiectul de Ordonanță de Urgență privind reglementarea platformelor de ridesharing va intra joi în primă lectură în ședința de Guvern, urmând ca, după ce primește avizul din partea Consiliului Economic şi Social (CES) să fie adoptat, a anunţat, miercuri, ministrul Transporturilor.

„Am gândit această reglementare prin Ordonanţă de Urgenţă şi nu prin proiect de lege având în vedere cerinţele românilor care folosesc această platformă. În cadrul şedinţei de Guvern de mâine (joi -n.r.) proiectul ordonanţei de urgenţă va intra în primă lectură şi după obţinerea avizului CES (Consiliul Economic și Social -n.r.) de marţi, va intra pentru a fi adoptat”, a declarat Răzvan Cuc, într-o conferinţă de presă la Ministerul Transporturilor.

Ministrul Transporturilor a mai spus că Parlamentul nu poate să legifereze un proiect la fel de rapid precum Guvernul, mai ales că în curând vine vacanţa parlamentară.

„Am constatat că unii doresc să confişte legiferarea unui domeniu nou în ţară, anume cel al transportului alternativ. Cei de la USR au declarat iniţial să lăsăm Parlamentul să legifereze. Acest proiect este de urgenţă şi trebuie adoptat de îndată. Am avut în Parlament 6 luni pe masă legile respective şi nu s-a făcut absolut nimic”, a mai explicat Răzvan Cuc.

Ministrul a precizat paşii prin care acest proiect a fost construit şi a insistat pe transparenţa procedurii: „S-au format puncte de lucru cu toţi factorii implicaţi: Ministerul Transporturilor, Ministerul Dezvoltării, Ministerul Comunicaţiilor, Ministerul Finanţelor şi Primăria Capitalei. S-au cerut puncte de vedere de la Consiliul Concurenţei. (…) Am convocat şi o dezbatere publică pe acest proiect.”

„Guvernul îşi doreşte să legifereze acest domeniu important. (…) Actul normativ a parcurs circuitul interministerial de avizare. A primit aviz de la Ministerul Comunicaţiilor, Ministerul de Interne, Ministerul Dezvoltării, Ministerul Muncii, Ministerul Finanţelor, Ministerul Economiei, Ministerul Afacerilor Externe şi, astăzi (miercuri -n.r.) de la Ministerul Justiţiei şi a fost transmis Consiliului Economic şi Social. Cei de la CES vor transmite acest aviz săptămâna viitoare”, a mai spus Răzvan Cuc.

Aproximativ 300 de taximetriști au protestat, marți, în Piața Constituției, faţă de proiectul de ordonanţă privind activitatea de ridesharing, despre care spun că e o formă mascată de a face concurență neloială taximetriștilor, cu nerespectarea mai multor legi în vigoare.

“Practic, aceeași activitate – cea de transport rutier de persoane, în regim de taxi – se dorește a fi reglementată prin două legi diferite: una pentru cei cu mașini galbene, inscripționate, care-i obligă pe taximetriști să respecte foarte multe reguli și să plătească multe taxe, iar cealaltă pentru oricine vrea să facă aceeași activitate, dar fără niciun fel de restricție, nici măcar din punct de vedere al fiscalizării. Cam așa s-ar traduce legea pentru „ridesharing” – adică o altă activitate de taximetrie, denumită impropriu altfel”, se arată într-un comunicat de presă al Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.), remis luni MEDIAFAX.

Potrivit sursei citate, noul proiect de OUG pentru Uber, Clever go și Taxify (Bolt) nu mai prevede ca mașinile să nu fie mai vechi de cinci ani, vechimea fiind crescută la 15 ani. Se va accepta achitarea cursei conform calculelor platformei, prin GPS, fără a fi verficată metrologic – ceea ce nu va fi valabil pentru taxiuri, arată transportatorii, care precizează că se va admite tariful dinamic, ceea ce înseammnă că la orele de maximă aglomerație ar putea depăși 30 lei/km, așa cum au declarat chiar reprezentanții Uber.

În continuare, transportatorii acuză că profitul direct al companiilor care pretind că fac „ridesharing” va fi de 25 % în conturi din afara țării, iar TVA-ul plătit pentru sumele încasate va fi de numai 9 % , cu toate că transportul se exercită pe teritoriul României.

LĂSAȚI UN COMENTARIU

Comentariul:
Introduceți numele