Start-upurile tehnologice reînvie împrumutul la punctul de vânzare

Tinerilor nu le plac marile bănci. Dar ei vor totuși credite de consum.

25
Photo by Joe Raedle/Getty Images/Guliver
2 minute de lectură

Ediția tipărită | Finanțe și economie

4 august 2018

AMERICANII care vor să cumpere o saltea online s-ar putea să găsească selecția de la Casper, un start-up din New York care vinde saltele, cam sărăcăcioasă. Spre deosebire de magazinele tradiționale, care oferă zeci de modele, start-upul nu vinde decât trei. Și totuși, clienții Casper au mult de ales la casierie. Cei care nu-și pot permite să plătească prin card de debit sau de credit sau prin PayPal pot să plătească în rate, de 6 până la 12 luni. Cei care fac plata la timp se pot bucura de serviciu gratuit.

Astfel de împrumuturi „la punctul de vânzare” există de zeci de ani, într-o formă sau în alta, și ele devin tot mai populare în America. Consumatorii care ar fi finanțat înainte cumpărăturile lor mari, ca mobilă, electronice sau proiecte de decorațiuni interioare ale casei cu un card de credit optează acum să se împrumute la casa de ieșire din magazin, adesea cu o dobândă inițială de 0%. Aceste produse de credit pe termen scurt erau odinioară privilegiul marilor bănci, precum Wells Fargo, care finanțează cumpărăturile de consum, și Synchrony Financial, care emite carduri de credit cu brandurile magazinelor. Acum, start-upuri tehnologice intră pe piață cu tehnici novatoare pentru subscrierea și aprobarea debitorilor potențiali, adesea în interval de secunde.

Cererea este generată, parțial, de consumatorii mai tineri. Mulți tineri americani le spun celor care efectuează sondaje de opinie că lor nu le plac marile bănci. Și par să fie speriați de criza financiară ca să mai ia credite rotative: potrivit Băncii Federale de Rezerve din St. Louis, cei cu vârste între 20 și 35 de ani dețin cu circa o treime mai puține datorii pe carduri de credit decât aceeași categorie de vârstă în 2001. Dar ei sunt dispuși să împrumute pe termen fix pentru cumpărături specifice, cum ar fi un telefon sau un automobil.

(…)

Citeşte articolul integral în limba română în numărul 10/ 10 – 16 august 2018 al revistei “Reporter Global”, pagina 23-24.

Acest articol a apărut în secțiunea Finanțe și economie a ediției tipărite a The Economist, sub titlul „Buy now, pay later”

LĂSAȚI UN COMENTARIU

Comentariul:
Introduceți numele