Vânzările cu amănuntul din România revin la ratele pre-pandemice

Vânzările cu amănuntul în România nu sunt departe de tendința ratei de creștere din perioada anterioară crizei, care a atins apogeul (7,8%) în februarie 2020.

34
2 minute de lectură

Vânzările cu amănuntul din România au înregistrat o rată de creștere impresionantă de 42,7% pe an în luna aprilie, în principal datorită efectelor de bază scăzute create de blocarea în aceeași lună a anului trecut, când vânzările s-au contractat cu 19,4% pe an.

Vânzările de alimente (încă posibile în timpul blocării) au crescut cu 21% anual, vânzările nealimentare (majoritatea indisponibile în timpul blocării) au crescut cu 63% anual și vânzările de combustibil (disponibile în principiu, dar nu sunt necesare din cauza restricțiilor de mobilitate) avansat cu 56% pe an în aprilie 2021.

Ceea ce este mai încurajator este că rata de creștere anualizată calculată în ultimii doi ani, și anume creșterea din aprilie 2021 față de aprilie 2019, anualizată, care este o măsură care filtrează efectele blocării de anul trecut, s-a stabilizat pentru al treilea lunar în jur de 7,2% (7,3% în aprilie).

Vânzările cu amănuntul în România nu sunt departe de ritmul de creștere din perioada anterioară crizei, care a atins apogeul (7,8%) în februarie 2020.

Din punct de vedere tehnic, rata de creștere a tendinței este calculată ca rata anuală de creștere a vânzărilor pe 12 luni și calmează volatilitatea.

Tendința de creștere calculată începând din aprilie 2021, care include încă efecte de bază, a revenit la 5,5%, recuperându-se rapid de la 0,8% în februarie.

Având în vedere că mobilitatea în luna aprilie era încă departe de normal, recuperarea vânzărilor cu amănuntul în România către o creștere robustă poate fi descrisă ca fiind completă, deși diferențiată între categoriile de bunuri.

Creșterea anualizată pe doi ani (7,3% pentru toate categoriile de bunuri, în aprilie) a fost chiar peste medie pentru bunurile alimentare (+ 7,5%), mult peste medie (+ 12,1%) pentru bunurile nealimentare și% negativă) pentru combustibili.

Creșterea remarcabilă a vânzărilor nealimentare reflectă o încredere puternică a consumatorilor. Se adaugă la indicatorul de încredere macroeconomic întocmit pe baza unui sondaj din rândul analiștilor CFA, care și-a revenit complet la maximul din ultimii ani în luna mai.

[adrotate group="1"]

LĂSAȚI UN COMENTARIU

Comentariul:
Introduceți numele