Fostul ministru al Educației: Trebuiau luate măsuri de acum șapte ani

30
3 minute de lectură
Mircea Miclea, fost ministru al Educației. Captură video: NCN Romania/YouTube

Fostul ministru al Educației, Mircea Miclea, a declarat, marți, că se știa de șapte ani că există acest procent de elevi cu performanțe sub minimul necesar, după ce au fost evaluați în clasa a doua, referindu-se la Raportul PISA. Fostul ministru spune că Legea Educației nu a fost respectată, informează Mediafax.

„Dacă ne uităm la aceste rezultate, 30% dintre elevi sunt cu performanțe sub minimul necesar, deci sunt cu probleme serioase de analfabetism funcțional. Exact același procentaj a fost atunci când ei au fost evaluați în clasa a doua. Noi știam cu 7 ani înainte că există acest procent de elevi, datele de atunci se pot arată. Din păcate, aceasta este cauza principală a acestor rezultate, nu s-a aplicat Legea educației, care spunea că aceste rezultate de la evaluările naționale din a doua, a patra, a șasea, se iau că evaluări formative, adică pe baza lor, tu iei măsuri, atunci când le ai, deci trebuiau luate măsurile în urmă cu 7 ani și aveam alte rezultate acum. Atunci când ai aceste evaluări, stabilești pentru cine faci învățare remedială, adică, de exemplu, faci meditații în after-school cu elevii respectivi, pentru cine faci consolidare”, a spus Mircea Miclea, fost ministru al Educației, la Digi Tv.

Fostul ministru afirmă că legea nu s-a respectat „de la nivelul școlii până la minister”, iar profesorii, când au avut rezultatele, le-au ascuns.

„Este vorba de o situație de nerespectare a legii de la firul ierbii, de la nivel de școală până la nivel de minister, pentru că profesorii, când au dat aceste evaluări și au obținut rezultatele, le-au ascuns, de fapt, de părinți și nu au făcut nimic cu ele ca să optimizeze procesul de învățare. Nici ministerul prin inspectoratele județene nu au luat aceste rezultate să fie luate în calcul, pentru inspecțiile pe care urmau să le facă și pentru evaluarea profesorilor. A fost, așadar, o încălcare, o nerespectare a legii și soluția era în lege, nu are rost să mai vorbim acum de soluții. Soluțiile sunt din 2011, sunt paragrafele explicite de lege, care spun ce e de făcut”, a mai spus Miclea.

Fostul ministru spune că toți cei care ar fi trebuit să ia măsuri și nu au făcut acest lucru sunt vinovați de situația în care a ajuns educația.

„Această vinovăție colectivă, toți suntem vinovați, toți trebuie să luăm măsuri, este aberantă. Unii au gândit ce trebuie făcut, sunt unii profesori în școală care își fac treaba, nu toți sunt vinovați, sunt unii care sunt vinovați, cei care își fac treaba prost, de la nivelul de minister și până la nivel de școală. Dar ca să schimbăm această situație ar trebui creșterile salariale să nu fie făcute nediferențiat, adică creștere egală de salarizare la toată lumea, ci diferențiat, în funcție de performanță profesorilor”, afirmă Miclea, dar recunoaște că niciun sindicat din Educație nu ar accepta acest lucru.

59% dintre elevii români pot înțelege un text de mărime medie și doar 1% au rezultate foarte bune la citire sau la științe. Aproape la fel arată procentele la matematică, dar aici 3% fac performanță, potrivit raportului PISA, care clasează România aproape de Emiratele Arabe, Bulgaria sau Moldova.

Urmăriți-ne și pe Facebook

LĂSAȚI UN COMENTARIU

Comentariul:
Introduceți numele